Як жити без іронії

Як жити без іронії

| 59 | Розділ: Інше | 25 листопада 2012 22:18

Життя стало конкурсом на найбільшу байдужість. Це колективна помилка.

Якщо іронія є етосом нашого віку - а вона цим і є, тоді гіпстер - це наш архетип іронічного життя.

Гіпстер переслідує нас на кожній вулиці міста, в кожному студентському містечку. Демонструючи ностальгію за часами, яких він сам ніколи не пережив, цей сучасний міський арлекіно присвоює стилі (вуса, короткі шорти), механізми (велосипеди без передач, переносні програвачі записів) та гоббі (домашнє пивоваріння, гра на тромбоні), які вже давно вийшли з моди. Він плекає незграбність і свідомість самого себе. Перш ніж зробити якийсь вибір, він проходить крізь кілька рівнів самооцінки. Гіпстер є дослідником соціальних форм, студентом крутизни (cool). Він безупинно вивчає, вишуковуючи те, що ще не було відкрито мейнстрімом. Він ходяча цитата: його одяг посилається на значно більше, ніж самого себе. Він намагається вирішити відвічну проблему індивідуальності, але не концептуально, а матеріально.


Він легкий об’єкт для висміювання. Однак глузування з гіпстера є лише розведеною формою його ж розладу. Він є всього лиш симптомом і найбільш екстремальним проявом іронічного життя. Для багатьох американців, які народилися у 1980-х і 1990-х – так зване Покоління Y, або Тисячолітники (Millenials) – особливо для білих з середнього класу, іронія є найзвичнішим способом зараджувати собі з щоденними проблемами. Варто лиш трохи затриматися в публічному просторі, віртуальному чи конкретному, щоб побачити наскільки поширеним стало це явище. Реклама, політика, мода, телебачення: майже кожна категорія сучасної реальності показує цю волю до іронії.


Візьміть, для прикладу, рекламу, яка називає себе рекламою, висміює свій власний формат і намагається заманити цільовий ринок споживачів, щоб ті сміялися з неї і разом з нею. Вона попередньо визнає свою власну невдачу досягнути чогось значущого. Її неможливо атакувати, бо вона вже завоювала сама себе. Іронічне середовище діє як щит від критики. Те ж саме стосується іронічного життя. Іронія є найбільш самозахисним методом, бо вона дозволяє особі уникнути відповідальності за свої вибори, естетичні чи які-небудь інші. Жити іронічно – це ховатися на людях. Це жахливо посередньо, це форма відмовки (subterfuge) , що етимологічно означає «таємно втікати» (subter + fuge). Якимось чином безпосередність стала для нас нестерпною.


Як це сталося? Це частково спричинено переконанням, що це покоління може мало що запропонувати з культурної точки зору, що все вже було зроблено, або що серйозна присвята якому-небудь переконанню врешті підкориться протилежному переконанню, роблячи перше переконання в кращому випадку сміхотворним, а в гіршому – вартим зневаги. Такий захисний спосіб жити діє як попередня капітуляція і набирає форми реакції радше ніж акції.


Життя у віці Інтернету безсумнівно посприяло розквіту певної іронічної чутливості. Цим засобом можна швидко і широко розповсюдити відповідний етос. Наша неспроможність дати собі раду з поточними справами стає очевидною через наше використання, а також щоразу більше покладання на цифрові технології. Надаючи пріоритет тому, що є віддаленим, а не тому, що є безпосередньо близьким нам, віртуальному, а не реальному, ми дозволяємо цим маленьким пристроям, які переносять нас в якесь інше місце, поглинати себе як в публічній, так і приватній сфері.


Більше того, цикли ностальгії стали такими короткими, що ми навіть намагаємося надати теперішньому моменту сентиментальності, наприклад коли ми вживаємо певні цифрові фільтри, щоб надати фотографіям ауру історичності [Інстаграма – прим. Б.П.]. Ностальгія потребує часу. Неможливо прискорити значущі згадування минулого.


Хоч ми і набули певні навики (паралельне виконання кількох завдань, технологічні знання), інші навики від цього постраждали: мистецтво розмови, мистецтво споглядання людей, мистецтво бути побаченим, мистецтво бути присутнім. Наша поведінка вже не керується тонкощами, філігранністю, грацією та увагою, якості, які користувалися більшою повагою у раніші часи. Зараз панують самозаглиблення та нарцисизм.


Я народилася в 1977-му, на хвості покоління Х (Ікс), я стала зрілою у 1990-х, десятилітті, яке акуратно взяли в дужки два архітектурні руйнування – Берлінської стіни у 1989-му та веж-близнюків у 2001-му – і яке тепер здається відносно позбавленим іронії. Рух ґранджу був серйозним у своїй естетиці та у своєму відношенні, з войовничою позицією проти влади, яку також займав колись рух панку. В моїй пам’яті, можливо надто ностальгійній, фемінізм сягнув небаченого доти піку, проблеми охорони довкілля набули широкого розголосу у світі, питання раси обговорювалися більш відкрито: всі ці починання містили у собі ту ж електричність та ейфорію, яка торкається поколінь, що стають свідками зміни століть чи тисячоліть.


Але Y2K прийшов і пішов без катастрофи. Протягом 90-х ми плекали надію, але надія – це така вразлива емоція; нам був потрібний якийсь захисний механізм, бо кожне покоління мусить такий мати. Для Покоління Ікс ним була така собі сумлінна апатія. Ми ж активно мали все в носі. Нашим архетипом був нероба, який усе життя горбився у своїй фланелевій картатій сорочці, наодинці з собою в кімнаті, ніким не зрозумілий. А коли нам ставало нудно мати все в носі, ми були невиразно злими та меланхолійними, ковтаючи анти-депресанти як цукерки.


З такої точки зору, іронічна кліка вигладає просто надто вигідно влаштованою, надто бездумно погідливою. Іронічне життя є проблемою т.зв. «першого світу». Для достатньо добре освічених та фінансово забезпечених осіб, іронія слугує своєрідною кредитною карткою, яку ніколи не потрібно сплачувати. Іншими словами, гіпстер може довільно робити інвестиції у видуманий соціальний капітал, ніколи так і відплативши хоча б один щирий гривеник. Він не є власником нічого того, що має.


Очевидно, гіпстери (чоловіки чи жінки) викликають в мене виразне роздратування, яке донедавна я не могла пояснити. Я зрозуміла, що вони мене провокують тому, що вони є, незважаючи на дистанцію, з якої я їх споглядаю, підсиленою версією мене самої.


У мене теж проявляються іронічні схильності. Наприклад, мені важко дарувати щирі подарунки. Натомість, я часто дарую лише таке, що колись було прийнятним лише в жартівливій грі по обміну подарунками «Білий Слон»: кітчева картина з комісійного магазину, кавове горня з галасливими малюнками «Техас, Штат Одної Зірки», пластикові фігурки мексиканських борців-атлетів. Добре, щоб посміятися в той момент, але маловартісне загалом. Щось пов’язане з відповідальністю вибору особистого, значущого подарунку для друга відчувається мені надто інтимним, надто вагомим. Я чомусь не можу витримати самої думки про те, що моєму другові може не сподобатися подарунок, який я вибирала з щирістю. Сам факт звертання уваги на свою самозахисну поведінку заставив мене глибоко замислитися про те, наскільки потенційно токсичним може бути іронічне позування.


Перш за все, воно сигналізує глибоку відразу до ризику. Як функція страху та запобіжного сорому, іронічне життя вказує на культурне оніміння, опускання рук та поразку. Якщо життя стало всього лиш згромадженням кітчових речей, безкінечною серією саркастичних жартів та натяків на елементи поп-культури, конкурсом на найбільшу байдужість і недбалість (або щонайменше гра в такий конкурс), мені це здається нашою колективною помилкою. Чи це може бути причиною нашої спустошеності та екзистенційної недуги? Чи симптомом?


Впродовж історії, іронія служила корисним цілям, як от надаючи риторичний вихід для необговорюваних суспільних напруг. Але наш сучасний іронічний спосіб є чимось глибший; він просочився зі сфери риторики у саме життя. Цей іронічний етос може привести до порожнечі та несмаку в індивідуальній та колективній психіці. Історично, вакуум завжди чимось заповнювався – частіше чимось шкідливим і небезпечним. Фундаменталісти ніколи не іронізують; диктатори ніколи не іронізують; люди, які мають вплив на рух речей в політичній арені, незалежно від того, на чиїй стороні вони опиняються, ніколи не іронізують.


Де можна знайти інші приклади неіронічного життя? Як воно виглядає? Неіронічні моделі включають дуже малих дітей, старших осіб, глибоко релігійних людей, людей з важкими ментальними та фізичними вадами, людей, які страждали, а також людей з економічно та політично складних середовищ, де серйозність є панівним станом розуму. В нещодавній розмові, мій друг Роберт Поґ Гаррісон сказав так: «Де реальність дає про себе знати, там зазвичай туман іронії розвіюється».


Поспостерігайте за 4-річною дитиною і тим, як вона проводить свій день. Ви не знайдете найменшого натяку на іронію у її поведінці. Вона ще не одягнула маску іронії, так би мовити. Їй подобається те, що їй подобається, і вона цього не приховує, а відкрито проголошує. Вона не є надто свідомою того, що інші можуть її оцінювати. Вона не ховається за непрямою мовою. Найчистіші моделі життя, однак, можна знайти в природі: тварини і рослини вільні від іронії, яка існує лише там, де живе людина.


Що потрібно для того, щоб подолати культурне тяжіння іронії? Відійти від іронії означає казати те, що маєш на думці, мати на увазі усе, що говориш і включати серйозність та відвертість у перелік своїх експресивних можливостей, незважаючи на притаманний їм ризик. Це також означає культивацію щирості, смиренності та самозречення і пониження легковажного та кітчевого в нашій шкалі цінностей. Також можливо, що це включатиме чесну самооцінку.


Для початку, розгляньте життєвий простір довкола себе. Чи ви оточуєте себе речима, які вам справді подобаються, чи речима, які вам подобаються лише тому, що вони є абсурдними? Прислухайтеся до власного мовлення. Запитайте себе: чи я комунікуюся здебільшого шляхом ексклюзивних, таємних жартів та натяків на елементи з поп-культури? Який відсоток мого мовлення є значущим? Як часто я вживаю гіперболу? Чи я вдаю байдужість? Погляньте на свій одяг. Які частини вашого гардеробу можна описати як костюмовані, похідні чи такі, що нагадують архетип якогось конкретного стилю (секретарки, бомжа, хлопчиці [або ж флепперки – дівчини 1920-х], вас самих в дитячому віці)? Іншими словами, чи ваш одяг посилається на щось інше, чи лише на себе? Чи ви навмисно намагаєтесь виглядати як завчена, незграбна чи неприваблива людина? Іншими словами, чи ваш стиль є анти-стилем? Найважливіше запитання: Як би ви почувалися, якщо б ви вирішили себе змінити тихо, офлайн, без публічного показу, зсередини?


Спроби позбутися іронії приходили і відходили впродовж останніх десятиліть. Розмито окреслені рухи Нової Щирості у мистецьких колах, які помножилися починаючи з 1980-х, позиціонували себе як відповідь на постмодерний цинізм, відчуження та мета-посилання. (Нова Щирість останньо зазвичай асоціюється з писаннями Девіда Фостера Уоллеса, фільмами Уеса Андерсона та музикою Кет Пауер.) Але ці спроби виявилися невдалими, саме тому ми є свідками нового віку Глибокої Іронії.


Що думатимуть майбутні покоління про цей розгнузданий сарказм та цю непримиренну культивацію дурості? Чи ми будемо вдоволені залишити за собою архів повинй відео кліпів людей, які роблять дурні речі? Чи іронічна спадщина взагалі може вважатися якою-небудь спадщиною?


Іронічне життя, звичайно, може бути тимчасовою відповіддю на надмірні вигоди, надлишок історії та надмірну кількість вибору, але це моє тверде переконання, що такий спосіб життя не є життєздатним та приховує у собі багато соціальних та політичних ризиків. Коли така значна частка населення не користується своїм правом громадянського голосу, вживаючи схему негації, яку я описала вище, страждають культурні резерви ширшої громади, бо ця схема відціджує від них енергію. Люди можуть продовжувати ховатися під іронічною мантією, але такий вибір означає підкорення комерційним та політичним силам, які дуже радо гратимуть роль батьків для самоінфантилізованих громадян. Тому замість того, щоб глузувати з гіпстера – улюблене заняття, особливо самих гіпстерів – визначте, чи бува попіл іронії не осів й на вас. Потрібно дуже мало зусиль, щоб його з себе змахнути.


Це есе - з The Stone, блог філософських есе на Opinionator: Exclusive Online Commentary from The Times

Оригінал статті англійською.

Кристі Вампол, професор-асистент французької та італійської мов у Принстонському університеті. Досліджує італійську літературу та думку 20-го й 21-го століття.





Переклав Богдан Печеняк
Хочеш відповісти? Авторизуйся!

PacyuchinA | 25.11.12 22:48:12 | #

Глобальний піздєц неминучий!

Чешир | 25.11.12 23:00:12 | #

ой хз хз. шось трохи пафосно і зверхньо, хоча здорове зерно в тексті є звичайно, сподобався момент - "…Демонструючи ностальгію за часами, яких він сам ніколи не пережив, цей сучасний міський арлекіно присвоює стилі (вуса, короткі шорти), механізми (велосипеди без передач, переносні програвачі записів) та гоббі (домашнє пивоваріння, гра на тромбоні), які вже давно вийшли з моди." недарма вона професор. і все одно ті хіпстери і їхня візуалізація і демонстрація "ретро" моди - це найбільше уриганство наших днів, на мою думку. і так, Сокиро, я памятаю шо ти зараз їх захищатимеш бо тобі подобаються мальчікі в штанішках в обтяжечку, але це реально огидно. чоловік не повинен на себе надягати таке убожество і виглядати як педрило якесь. Так, можливо занадто агресивно я висловлююсь, можливо занадто категорично, але це моя думка, яка б не була, просто задовбало це масово-повальне прагнення виглядати як чмошніки якісь. дістало доречі ше й те, шо тепер чатсо доводиться одяг на ібеї собі купувати, бо у всіх навколишніх локальних магазинах - суцільно уйобські хіпстерські шмати. піздєц. Перепрошую за матюкливу злу говірку. амінь.
п.с. переклад мені не сподобався, такий матьорий і автентичний стиль з його "Гіпстер" і "Гоббі", чого ж тоді не "незҐрабний"

e | 25.11.12 23:27:14 | #

Так не в моді ж суть. В статті йдеться не так про зовнішній вигляд, як про намагання усіма силами уникати щирості.
А то шо чоловік повинен і не повинен робити то має бути вибір чоловіка. Як не дивно.

Чешир | 25.11.12 23:30:33 | #

я зрозумів, в чому суть, але оскільки автор концентрує свою увагу і проблеми суспільної байдужості саме через проекцію на конкретну течію - то всі можливі рефлекси від тої течії - закономірні і мають право на життя, візуалізація в тому числі.

e | 26.11.12 00:48:48 | #

Я маю на уазі, шо штани можна носити які хоч, а вот відсторонюватись від всього зухвалими іроніями і сарказмами людина не повинна, бо то гірше навіть найвужчих штанів. Тим більше шо в нас одна з тих країн де по суті має правити серйозність.

Чешир | 26.11.12 03:42:38 | #

я зрозумів. але дивись. іронія, а тим більше сарказм - не дорівнює несерйозності. Людина сама вибирає в яких ситуаціях бути щирою або нещирою, в яких проявляти байдужість або причетність і звертати увагу. часто ті чи інші рецепти суспільної поведінки диктують певні умови, а часто - це наслідок певного виховання, нав'язаних стереотипів і т.д. є загально прийняті моральні і етичні норми, але це не закон, якщо в тебе інші моральні цінності і погляди, розбіжні з більшістю, це не означає що вони невірні, це лише означає, що вони не такі. Ніцше, здається, колись казав, що мораль - це втілена в життя вигадка, придумана стадом сірих посередностей, щоб стримувати видатних особистостей. за точність цитати не ручаюсь, але ніби якось так було…

сокира | 26.11.12 04:04:32 | #

Ну, тут мова йде не про іронію як засіб гумору зокрема, а як стиль життя )). Якщо людина дбає про інших і серйозно зацікавлена в тому, що робиться в світі - вона не попадає в цю категорію, хоча може бути дуже іронічною чи саркастичною. Я теж люблю сарказм та іронію, нє поймітє мєня нєвєрно ;). Тут мова про соліпсизм, або ж, якщо буквально перекласти одну англійську ідіому, споглядання власного пупця (navel gazing).

© Богдан Печеняк

e | 26.11.12 09:16:58 | #

^ That.
Ну і крім того, нетреба багато думати чи цитувати, шоб зрозуміти — нещирість відштовхує, щирість — об'єднує.

pablokorner | 26.11.12 01:55:15 | #

до чого тут візуалізація?
ти так пишеш ніби тобі заздрісно до людей які носять ті вузькі джинси
+Спойлер
і тобі завидно що ти не попав в модну течію
, чим тобі невгодила "ретро" мода?
не бачу нічого уриганського
+Спойлер
, навпаки це естетично красиво ось ніфори і гранжери кінця 90 початку 00 з балахонами сліпнот і соад з цепурами нірваною і сальними волоссями оцце уригансько піздєц
. в статті діло йде знову ж таки про байдужість та зверхність сучасного покоління, про ізбиток іронії, як захисного механізму хрупких умів сучасного покоління.

п.с.
+Спойлер
зараз є достатньо одягу під любий смак і колір, секонди є врешті-решт так що неускладнюй собі життя ібеєм

Чешир | 26.11.12 02:17:28 | #

роззуваєм очки і читаємо тіло статті пару раз, поки все досконально не дійде, а потім читаєм коментарі, і обоже, невже коментарем вище вже було написано що всі давно зрозуміли про що стаття і що вона в собі несе. так захопився впиханням спойлерів куда треба і не треба? по ділу: 1. я так пишу, бо я так думаю, і такий маю смак. 2. те що ти не бачиш нічого уриганського - це твоя справа, твій смак і твоя думка, вітаю, печеньку собі візьми. 3. де і як мені вдягатися - це моя справа, і я вирішу як саме з цього приводу ускладнювати чи полегшувати собі життя.

pablokorner | 26.11.12 02:34:47 | #

ти так захопився висловлювання своєї неповторної думки та виправданнями, що забув відповісти на моє питання…

Чешир | 26.11.12 03:23:53 | #

ой, перепрошуйу відповідаючи на питання "чим тобі невгодила "ретро" мода?" - я вважаю її непривабливою візуально, за дуже рідкісними вийнятками, коли весь надітий гардероб приблизно з однієї епохи, і носій має відчуття смаку і стилю, достатнє для того, щоб не опорнографити зовнішній вигляд яскравою блискучою парашутною адідасівською сумкою, окулярами без скла на пів обличчя, які дуже далеко не всім можуть пасувати, а також іншими абсолютно недолугими аксесуарами. the end

pablokorner | 26.11.12 11:31:01 | #

та я нащьот візуалізації))))
з адідасівськими сумками то рагулі, за них взагалі не йде мова))

сокира | 26.11.12 05:06:41 | #

один з моїх найкращих друзів - гей, який зробив собі на цілу руку татуху "педерчина" ("педрило" сербською), коли був диломатом у сербії. за маскулінністю своїм виглядом з ним може змагатися хіба що кумар.

Сокиро, я памятаю шо ти зараз їх захищатимеш бо тобі подобаються мальчікі в штанішках в обтяжечку
мені подобаються розумні і вимиті мальчікі з низьким голосом. все решта - опціонально. можна і без штанішок вовсє.

співчуваю, що тобі так важко одягатися у львові. у мене склалося інше враження від львова.
я так розумію, статтю ти зрозумів?

Nihat | 26.11.12 13:27:48 | #

+100 Я тих хіпстерів і пєдіків би в дурку сажав, то просто є хвороба і не інакше!!! як йду по вулиці то просто бісить те все бляцтво!

PacyuchinA | 27.11.12 20:32:36 | #

А також хіппі, міталхєдів, емо, гоотів, панків, гопніків всіх

e | 28.11.12 08:29:47 | #

Да, набагато прощє в дурку сажати нормальних.

PacyuchinA | 08.12.12 02:02:00 | #

"Чтобы все были счастливы - нужно убить всех несчастных" Дарт Вейдер

Чешир | 25.11.12 23:01:40 | #

і вот афігенне відео в тєму, хто не бачив)))

jabovsky | 25.11.12 23:03:54 | #

функціі і якості іроніі ще не вивчені повністтю, а вона вже хоче її викорінювати

сокира | 25.11.12 23:19:42 | #

вона пропонує боротися з байдужістю, а не викорінювати іронію.

jabovsky | 25.11.12 23:28:20 | #

а шо в ній поганого? Попередні раси вимерли через те, що зрозуміли, - смисла в житті немає

e | 26.11.12 00:50:54 | #

Попередні раси? Хочу знати про них більше.

jabovsky | 26.11.12 01:16:08 | #

ти шо не чув про могутню лемурію???

e | 26.11.12 01:38:41 | #

Про Пандарію тільки чув. Не знаю чи стосується то теми, але там живуть Панди.

jabovsky | 28.11.12 00:24:32 | #

вот шо ти тут сказки розказуєш "Не знаю чи стосується то теми… Не знаю чи стосується то теми…". ЗНАЄШ!!!! Вводиш людей в оману по якимсь своїм мотивам таємним!

jabovsky | 25.11.12 23:50:15 | #

просто ти так тему назвала

Hippie | 25.11.12 23:25:20 | #

даже чітать нє буду. в автаркі слішкам хуйовая сарочка, шоб ана імєла права на так многа тєкста.

e | 26.11.12 01:39:52 | #

Якби я був президентом, я би ввів податок на сарказм.

Bazzillio | 26.11.12 10:57:50 | #

провас з сокирою навіть в інтернетах пишуть. не укрбаші

діалог про гватемалу

Hippie | 26.11.12 11:52:11 | #

я вопше не памятаю ту розмову, але очевидно, що то вирвано з контексту і чувак, який виділив ті дві репліки - тупе якесь

Hippie | 26.11.12 11:56:33 | #

хоча, хз, може і не вирвана, я вже допер чому такий діалог. але то треба знати персонажів і особливість сайту, щоб вїхати.

madness | 27.11.12 11:07:23 | #

Аргентина в Африке? \это какая-то хитрая тайная шутка?

Hippie | 27.11.12 20:20:49 | #

ну, це тіпа іронія. Сокира пише: ти даже не розрізняєш де Аргентина, а я відповідаю "в авриці", тіпа, показуєчи цим іронію того, що дійсно не знаю. якось так. ну, тіпа це коли тобі хтось скаже, шо ти алкаш, а ти скажеш "да, я алкаш" і загадково посміхнешся

RioT | 26.11.12 03:32:21 | #

как раз утром скинули) нихера не понимаю что происходит

Чешир | 26.11.12 03:50:24 | #

треш угар і содомія, ппц. світ зійшов з розуму. апокаліпсис буде дуже на користь напевно.

RioT | 26.11.12 10:08:49 | #

с сиропчиком)

Hippie | 26.11.12 13:20:56 | #

нічого такого на відео не побачив. тим більше, підстав для кінця світу. але будете проходите повз церкву - перехрестіться за нас.

Andry House | 26.11.12 08:07:06 | #

істінну глаголіт!

А-Бе-Ве-Ге-Дейка | 26.11.12 11:49:06 | #

грунтовна стаття, але суть якась негативна.
хіпстери це всього лиш прояв сучасності. це в більшості духовно чисті люди, які разом з тим дивляться на світ без рожевих окулярів і цей дисонанс між ними і світом викликає на межі зіткнення іронію.
я думаю не треба розглядати такі речі, як хіпстери, чи як іронію чи будь-яке наслідкове явище з точки зору добре чи погано.
якби пузаті світу цього стали нормальними, хіпстери стали б звичайними.

e | 26.11.12 21:33:25 | #

Ну тут в першу чергу всетаки за іронію йдеться, а про хіпстерів говориться як про жертв сучасних тенденцій. Але суть явища таки негативна, адже це байдужість і зверхність до всього.

Kava | 26.11.12 23:00:43 | #

" це в більшості духовно чисті люди " O_O

Hippie | 26.11.12 14:09:51 | #

вот бля зараз тут деякі коментатори виглядають як закомплексоване бидло чи то гопота чи хуй знає шо.

V_lw | 27.11.12 00:51:35 | #

есть над чем поудмать

madness | 27.11.12 11:05:49 | #

правда, ммм… интересно, что нет определения иронии, в псевдонаучной статье в которой она упоминается раз 50?

V.I.C. | 28.11.12 13:37:24 | #

як на мене обмусолювати тему хіпстерів то вже моветон

RioT | 28.11.12 19:34:47 | #

ещё в моде говорить дапстепгавно ? или уже тоже всё ? я что то не успеваю за трендом(((

V_lw | 28.11.12 21:39:55 | #

говорить это так не ново вообще

RioT | 28.11.12 23:43:58 | #

V.I.C. | 29.11.12 12:46:44 | #

сейчас очень модно не успевать следить за трендами

e | 29.11.12 14:19:52 | #

Зараз ше трендово бути дебілом.

V.I.C. | 29.11.12 15:12:03 | #

еее…це такий натяк?

madness | 29.11.12 16:29:47 | #

это catch-22: если ты понял намёк, то ты дыбил; если не понял намёк, то опять дыбил.

e | 29.11.12 20:37:03 | #

Та нє. Я про справжні тренди. Тупим бути модніше чим ботаном-занудою.

e | 28.11.12 23:15:28 | #

Тема не так про хіпстерів, як про іронічне, відсторонене ставлення до оточуючого світу.

madness | 29.11.12 10:14:58 | #

Готы - это не музыка. это состояние души.

Hippie | 29.11.12 15:12:07 | #

зачем душить?

Danch | 03.12.12 20:58:09 | #

Цікава стаття. Спасибі автору.

Bestia | 07.12.12 23:58:28 | #

прикольна стаття…доречі!