Формуємо правильний звук: змішування перегрузу та чистого
Ivanhoe
| 73
| Розділ: Творчість і мистецтво | 11 березня 2011 21:05
Вітаю шановних форумчан!
Недавно після тривалої паузи знову вирішив покрутити свій двохканальний преамп. Власне, з"явилась пара думок, які найкраще обдумати в процесі.
Але спочатку нагадаю основні характеристики преампу
2 канали обробки звуку;
4 лампи 6Н2П-ЕВ, одна партія;
тракт обробки звуку повністю ламповий, ніяких напівпровідників;
3 режими работы: чистий звук, перегруз, чистий+перегруз, перемикання здійснюється по колу;
Налаштування кожного каналу окремі: драйв, рівень, НЧ, СЧ, ВЧ + master volume
Каналів два, в одному з режимів вони працюють одночасно, у вихідному сигналі можна регулювати співвідношення між чистим звуком і драйвом;
Чистий канал - Фендер, перегружений - Маршалл, так званий hotrodded.
враховуючи те, що регулювання в обидвох каналах мого преампу ОКРЕМЕ, звук можна нарулити доволі різний.
Ну і плюс всілякі корисні дрібнички: реле затримки увімкнення анодної напруги на лампи для подовження їхнього життя; выносний футсвіч; запобіжник на мережу і анодку.
Але щось у його звуці є особливе
Так от, вмикаємо
чистий канал (зелений індикатор):
http://rghost.ru/4726529
Чистий як чистий, на максимумі з потужними датчиками можна відчути натяк на кранч
Потім вмикаємо
перегружений канал (червоний індикатор):
http://rghost.ru/4726622
Ну, власне, все нормально… Класичний роковий саунд, але чогось все-таки не вистачає
Ще раз клацаємо футсвічом, і ось воно!
Два канали працюють паралельно !
http://rghost.ru/4726728
Перегруз перетворюється на яскравий, динамічний, і головне - розбірливий ЗВУК! Ні, це не звук, це ЗВУЧАРА!
Тепер заспокоюємося і аналізуємо ситуацію. Чого ж не вистачало перегруженому каналу?
Звук був цілком пристойний. Трохи забагато верхів, але це еквалайзером можна підрізати, стратокастер все-таки, нікуди від цього не дінешся. Що ж таке дає чистий канал перегрузу і чому підмішування чистого звуку у перегруз радикально міняє звук на краще? І чому напівпровідникові перегрузи на малих рівнях гейну поволять себе цілком допустимо, а на максимальних рівнях звук ніби в клітці замкнений.
Аналіз будемо робити поступово, не гарячкуючи.
1) Оскільки для перегрузу потрібно підсилення, а підсилення забезпечують активні компоненти (лампи і транзистори), то, можливо, суть в них? І правда, для активних компонентів існує такий параметр як
частота одиничного підсилення, тобто така частота, на якій цей компонент перестає підсилювати сигнал, а просто його пропускає. Для ламп така частота - сотні мегагерц, для транзисторів - до 5 - 10 мегагерц, а для мікросхем операційних підсилювачів загального застосування типу JRC4558D (який кошмар!) не вище 3-5 мегагерц (!!!) А якщо при цьому враховувати, що реальна робоча частота не має перевищувати 1/100 від частоти одиничного підсилення… Ну, це нам відомо.
2) В перегруженому каналі активні радіоелементи працюють у нестандартному режимі - то у у режимі насичення, то у режимі відсічки, тобто у нелінійних діапазонах своїх характеристик. І це ще більше знижує швидкодію, оскільки власні ємності активних компонентів не можуть перезаряджатись моментально, для цього потрібен час! А якщо каскадів - декілька? У даному преампі в хайгейні - їх чотири! А у напівпровідниковій мікросхемі їх може бути 20 і більше !!! Плюс міжкаскадні фільтри і ємність монтажу! (Згадую дитячу гру у тепло-холодно: "Тепло!")
І тут напрошується
логічний висновок, цілком очевидний: хайгейнові каскади ду-у-у-уже пові-і-і-і-ільні-і. І якщо їх багато, то ці паузи сумуються! На слух це може бути не так помітно, але це факт. Тому найкращі результати, вочевидь, показують повністю лампові апарати, де каскадів менше в декілька разів і швидкодія вища. І тому, підмішуючи до перегруженого звуку чистий, я фактично
відновлюю динаміку звуку, з"являються акценти, чіткість і розбірливість! Особливо це помітно в ритм-партіях: ноти буквально "вистрілюються" (шкода тільки, що гільзи об підлогу не дзенькають
).
Отже, двохканальна обробка звуку гітари, особливо у важких стилях дозволяє радикально покращити звучання! Спробуйте і переконайтесь самі!
Успіхів!
P.S. Lineup: fender stratocaster, преамп, чистий канал Crate Blue Voodoo і рідний кабінет, shure sm 57, студійна звукова. Обробки ніякої.