Питання про акустичну обробка студій і репетиційок

| 91 | Розділ: Інше | 19 вересня 2009 22:28

Сласне питання банальне - як ви реалізуєте звукопоглинаючу та звукоізолюючу обробку приміщень? Цікавлять всі варіанти, від найдешевших, до дорогих рішень. Діло в тому, що в інтернеті, вроді, і багато написано по тому, але часто можна знайти протиріччя в різних текстах
Хочеш відповісти? Авторизуйся!

Matvik | 19.09.09 22:30:27 | #

Власне, хотілось би почути думку, в першу чергу, спеціалістів в даній галузі, оскільки, в мене чомусь не виявилось акустиків серед знайомих…

PacyuchinA | 19.09.09 22:33:07 | #

Паралон 100тка…Обвішуєш ним стіни-і все…Можна під паралон ше пінопласт тоненький підкласти…Але це дорого. Ше варіант мінеральна вата для утеплення будинків-теж добре, і дешевше…Але після неї кажуть не стоїть(шкідлива ппц.) Якшо зверху гіпсокартон дати то буде нічо (у випадку з паралоном нівчо давати не тре наверх)

Matvik | 19.09.09 22:34:54 | #

Про паралон написано, що шкідливий, і не дуже ефективний. Пінопласт - легкий, а, відповідно, не буде поглинання нормального. Вата - так, багато чув, але її треба закривати чимось, бо шкідлива теж

Matvik | 19.09.09 22:35:09 | #

Представники студій шо скажуть?

Roll | 19.09.09 22:37:00 | #

Мій досвід доводить, що саме круте це пенопласт 2-4 см, причому пошкрябаний. Потім старі ковдри - це вазе зашибісь) Звук на рєпі тоді дещо глухий, зате не чути ззовні майже

Roll | 19.09.09 22:37:17 | #

тобто песнопласт+ковдри

R-Type | 19.09.09 22:38:58 | #

тоді заходиш в таке приміщення… і сам себе не чуєш… перебор, імхо.

Matvik | 19.09.09 22:38:40 | #

А ти шось пробував, крім пенопласту? Ковдри - да, теж, думаю, добре підійдуть. Просто про пенопласт всюди негативно відгукуються

R-Type | 19.09.09 22:40:36 | #

яєчні лотки.
гіпсові плити з мінватою всередині…
ковролін…
войлок…

Matvik | 19.09.09 22:43:57 | #

Лотки - ф топку, сам пересвідчився, шо ніц не дають… А стосовно гіпсокартону - то десь рекомендують, а десь написано, що він тільки на певній частоті поглинає… Толком не ясно, як його застосовувати.. І, крім того, я так розумію, якшо гіпсокартон, то зверху вже ніяких ковролінів не треба?

PacyuchinA | 19.09.09 22:45:44 | #

Не тре. Але якшо хочеш то можна, просто ше більше буде глушити…В мене в брата так замучено: пінопласт 40 потік картон, потім коври старі…Глушить начисто.

Matvik | 19.09.09 22:48:32 | #

Ну тут типу прикол в тому, шо він, по ідеї, має бути відкритий до звуку, а, якшо ше додатково ковдри - то, якби, він не дає ніфіга

PacyuchinA | 19.09.09 22:51:26 | #

Незнаю…Вроді дає…Я тобі ше скажу це від матеріалу стін залежить імхо.

Matvik | 19.09.09 22:52:21 | #

Мммм… В стінах, по ходу, якісь перегородки такі не дуже товсті.. Ну явно не цегляна стіна

PacyuchinA | 19.09.09 22:55:03 | #

Ой якшо панелі, топеста-нічо не поможе…

Matvik | 19.09.09 22:57:49 | #

Чому то? В принципі, тут пофіг, що буде чути за стіною, головне, щоб було гарне звучання всередині приміщення

PacyuchinA | 19.09.09 22:58:39 | #

А ну якшо пофіг то інше діло.

Matvik | 19.09.09 23:04:27 | #

Хоча, з іншого боку, недобре, коли в контрольну кімнату з тонзалу багато проникає…

PacyuchinA | 19.09.09 23:12:07 | #

Вот-вот.

Matvik | 19.09.09 23:16:25 | #

Угу. І шо порадиш?) Треба ж якось то вирішити, все одно

ПС. Будівництво цегляної стіни відпадає

R-Type | 19.09.09 22:49:35 | #

чому в топку?
наклей їх в два ряди в шаховому порядку… щоби в тебе "прямих" щілин не залишилося… тоді послухай ще раз.
Відносно частот поглинання - кожен матеріал щось поглинає, а щось відбиває… низькі частоти "залазять" у будь-яку шпаринку - хочеш від них захистити навколишніх - ізолюй так, щоби не було щілин взагалі. Високі - відбиваються від відносно твердих матеріалів… ІМХО - "старики" не ідіоти - краще бархатних театральних штор нема ніц.

Matvik | 19.09.09 22:51:39 | #

Ну може в два ряди і класно, такого варіанту не бачив… А про низькі - шо скажеш стосовно басових пасток? Також начитався, але то на сайтах компаній, які на тому заробляють гроші, от і хз, чи воно виправдано

R-Type | 19.09.09 22:55:22 | #

ніц не скажу…

Matvik | 19.09.09 22:58:01 | #

Ясно) Дякую на тому)

vasyaimmortal | 20.09.09 12:48:15 | #

яєчні лотки - найбльший винахід людства… навіть всякі металіки собі мабуть таке вішають))))

Lanz | 19.09.09 22:41:14 | #

а чого?

Matvik | 19.09.09 22:42:29 | #

А хз чого, кажуть, шо ніфіга не працює…

R-Type | 19.09.09 22:44:47 | #

реальність. Набагато гірше глушить, ніж покладаєш на то надій.

Matvik | 19.09.09 22:45:44 | #

Ок, пенопласт викреслюєм остаточно

R-Type | 19.09.09 22:37:59 | #

питання в тому, чого ти хочеш добитися… Якщо абсолютно "глухого" приміщення - то одне, якщо все ж хоч трохи "живого" - то інше…
важкі театральні портьєри - саме то! ІМХО.

Matvik | 19.09.09 22:39:17 | #

Гарно написав)))) Ну, мені цікаво було б почути обидва варіанти

Корбел | 19.09.09 22:41:35 | #

Роман Телеп казав що розраховував акустику в своїй студії, можна в нього попитати.
У мене є література по розрахунку акустики, але то більше по архітектурі, концертні зали і тд. Але якщо ти серйозно налаштований щось робити, можеш зайти в політех (гол корпус, 3-й пов) на кафедру архітектурної фізики і попитати по тому якусь спец. літературу. Може щось тобі підкажуть, авторів, їх книжки і тд.

PacyuchinA | 19.09.09 22:43:57 | #

Я не думаю шо там будуть вказівки по звукоізоляції приміщення для репетицій

Корбел | 19.09.09 23:34:38 | #

В тому то і річ, що підходити до питання бажано було би і з наукової точки зору, а не тільки провіреним, народним методом. Керуючись вказівками навіть основних принципів акустики. Дивлячись якого результату потрібно добитись: звукопоглинання, ізоляції чи звуковідображення. В принципах проектування концертних залів, наприклад, суть полягає у розрахунку проектної площини (стелі наприклад) і відбиття від неї звукових хвиль на публіку (де хвилі поглинаються від вже не рівномірної поверхні) - т.як. основне джерело звуку одне (сцена). В принципах кінотеатрів, де задіяно багато джерел (колонки, 3д саунд там всякий) працює суть створення реалістичності звучання - тому здебільшого для оздоблення стін вик звукопоглинаючі матеріали, або які його не відображають. Наприклад: щоб Звук зправа не відбивався від протилежної стіни і не змішувався з лівим.
Я не можу сказати точно про студії, на архітектурі того не вчять, але підозрюю що методи оздоблення схожі з мет. кінотеатрів - т.як нам потрібно створити приміщення де звук не буде відбиватись і поглинатись (поглинати наприклад якісь певні частоти) - тому в даному випадку всеж варіант з яєчними лотками підходить більше, бо звук з ними рівномірно розсіюється. аналогом яйцеплитки є плити з спец. мат. з текстурою у вигляді маленких пірамідальноподібних випуклостей. Я з тим ніколи не зіштовхувався вживу, читав і бачив лише на фотках в заморских студіях, але думаю що такий варіант використовується не дарма.

Matvik | 19.09.09 23:38:53 | #

Ммм.. Якшо не буде поглинатись, то буде піпєц

Matvik | 19.09.09 22:44:36 | #

Ну я Телепа не знаю особисто, на жаль…

Корбел | 19.09.09 23:41:41 | #

80979732139

Matvik | 19.09.09 23:59:18 | #

То буде тупо. якшо просто так подзвоню) Та і нащо йому консультувати потенційних конкурентів?)

Корбел | 20.09.09 01:57:06 | #

А ти скажи що з тобою живе ваша бабуся і що вона дуже сильно вночі хропе, тому ти хочеш вирішити це питання заглушивши її кімнату.
Та йопт, він нормальний чєл, скажи що для себе робиш і все.

Matvik | 20.09.09 02:03:55 | #

Бабуся з гучністю барабанів)

Matvik | 19.09.09 22:47:39 | #

Тут ше така штука - звукопоглинання і звукоізоляція - різні речі. Перше - акустична обробка, шоб не було реверберації зайвої і резонансів всяких, а друге - шоб було тихо поза самим приміщенням, і шоб в нього не проникали сторонні звуки. От і хотілось би то якось поєднати. Начитався тут про такі собі плити "ШУМАНЕТ". Шось про них знаєте, може?

PacyuchinA | 19.09.09 22:52:52 | #

Якшо ти хочеш такий компроміс то краще когось найти шарящого, бо на а може краще таке не робити…Гроші все таки і праця.

Matvik | 19.09.09 22:59:20 | #

Ну так от власне і хочу знайти шарящого) Може тут такий є?) Бо по звуку, то є пару знайомих, а от саме по акустичній обробці приміщень - катма

R-Type | 19.09.09 22:54:20 | #

про "ШУМАНЕТ" не читав. але використовував колись в студії якісь стандартні гіпсові звукоізоляційні плити для студії - то такі собі квадрати з отворами зверху, немов грубе сито, в середині - мін вата, ззаду заклеєні фольгою (тобто, можна всю студію ще й заекранувати, з'єднавши всю ту фольгу електрично докупи і заземливши… мені подобалося… :) Як вони там називалися - без поняття… така плита - і ізолює і частково поглинає і частково вібвиває звук… тобто приміщення на стає мертвим, як воно буде у випадку "бутерброда" з ковдрою зверху…

PacyuchinA | 19.09.09 22:56:56 | #

Але і коштують мабуть…

R-Type | 19.09.09 23:00:31 | #

звичайно. по суті - найдорожче.

Matvik | 19.09.09 23:02:01 | #

Але, врахуй, шо воно заміняє 2 шари - гіпсокартон і мінвату, так шо невідомо, чи дорожче. ніж коли окремо ставити то все.

R-Type | 19.09.09 23:08:04 | #

не доганяю, навіщо потрібна мінвата і гіпсокартон зверху… хіба дірки сверлити - замахаєшся…
Мінвата під гіпсокартоном буде працювати, в основному, на те, щоби сусіди ніц не чули…
суть в тому, з чим стикається звукова хвиля - коли вона попадає на гіпс - щось вібивається назад, а щось - поглинається, коли хвиля попадає в дірку на мінвату - йде, по суті, повне поглинання… таким чином - звук, ніби, через сито пропускається - реверберація зменшується, але не до нуля, змінюється частотка, щезає гул… Захочеш таке ж зробити сам вручну з гіпсокартону та мінвати - сверли дірки, при тому, бажано їх ще розрахувати якось…

Matvik | 19.09.09 23:09:55 | #

Так чекай, але ж в тебе так і було, тільки в одному блоці Чи я шось не розумію?

R-Type | 19.09.09 23:16:51 | #

я говорю про те, що в звичайній плиті гіпсокартону немає дірок. а мають бути.
отвори десь 25 мм діаметром…

Matvik | 19.09.09 23:21:18 | #

Аа, ну так, в принципі, дірки можна і самому зробити) А може ліпше взагалі різних діаметрів?

R-Type | 19.09.09 23:26:06 | #

якщо вникати в то все глибоко - ще і відстані між отворами можуть бути різні… з різним результатом…
словом - маєш чим побавитися

Matvik | 19.09.09 23:40:00 | #

Гг))Ну, я б з радістю бавився, якби мав необмежений бютжет)

Matvik | 19.09.09 23:00:43 | #

Агамс, поняв, слухай, класна штука. Я так розумію, воно зверху гіпсокартонове, там, де отвори? Цікаво, скільки коштує… І ще, в контрольній кімнаті ти теж такі плити ставив?

R-Type | 19.09.09 23:02:55 | #

в нас там не було контрольної кімнати
картону там ніякого не було в тих плитах - повністю гіпс + набивка мінватою і фольга ззаді… все. але то старе все було. думаю, зараз є різні варіації.

Matvik | 19.09.09 23:03:47 | #

Ммм.. А якби робив контрольну кімнату, то як би глушив?

R-Type | 19.09.09 23:11:55 | #

м'якою обивкою. можливо, спецматеріалом, але точно не пінопластом і не ковдрами.

Matvik | 19.09.09 23:14:20 | #

Поняв, дякую

Matvik | 19.09.09 23:14:40 | #

А про який спецматеріал говориш?

R-Type | 19.09.09 23:17:54 | #

зараз не скажу. привезуть - тоді щось напишу. бо не знаю, як воно називається по-правльному.

Matvik | 19.09.09 23:20:37 | #

А, то ти шось замовив собі, чи як?

R-Type | 19.09.09 23:23:44 | #

не зовсім. але, маю надію, що все зростеться і до нас приїде спецобивочка…
до речі - колись використовували ще вертольотну обивку… при совку - багато цінних приколів було…

Matvik | 19.09.09 23:40:16 | #

До нас. - то до кого?

Matvik | 19.09.09 23:03:03 | #

Ага, і між ватою і гіпсокартоном був шар повітря? Отвори різні, чи однакові? І чи була відстань до стінки, коли кріпилось? І як робився каркас? Бо я,приблизно, вже починаю нащупувати істину)

R-Type | 19.09.09 23:09:53 | #

сверлили діри і прикручували ті плити до стіни. без каркасів будь-яких, щільно одна до одної і дуже акуратно, бо вони в руках розсипаються при неакуратному з ними поводженні…

Matvik | 19.09.09 23:10:35 | #

Хм.. Просто кажуть, що здалось би на певній відстані від стіни…

R-Type | 19.09.09 23:12:27 | #

може. я лише розказав, як ми то робили… не факт, що ми робили правильно…

Matvik | 19.09.09 23:15:40 | #

Ну та я розумію)

aliens | 19.09.09 23:35:27 | #

Короче по простому кажучи тобі перше треба обробити стіни так шоб ззовні не було чути, а потім вже думати над акустикою всередині…)

Matvik | 19.09.09 23:40:44 | #

Гарно сказав, але суть в тому, шо майже пох, шо ззовні чути

aliens | 19.09.09 23:44:45 | #

Колись в Лівандовича було паралоном оброблено, досить непогано звучало всередині все…

Matvik | 19.09.09 23:53:45 | #

В Парку Культури? Я б не сказав, шо дуже добре звучало.. Хоча, студія в цілому була нормальна

aliens | 19.09.09 23:55:36 | #

Та я вже і толком не памятаю як було… Але мені подобалось

Matvik | 19.09.09 23:56:30 | #

Ну може барабанщику і нормально було, але я слабо чув, переважно.. На той час то було нормально, але зараз вже інші стандарти

aliens | 19.09.09 23:58:55 | #

та які там стандарти)) може досвіду трохи додалось і хочеться більшого)

Matvik | 20.09.09 00:00:29 | #

Ну не сказав би. Зараз піднялись вимоги і по апарату, і по приміщеннях, навіть у порівнянні з тим часом, коли я почав лабати. Зараз би така жопа, як тодішня Старушка, чи репетиційка жупника, обанкротилась би відразу)

aliens | 20.09.09 00:06:35 | #

просто колись небуло нічого кращого, і всі тішились тим шо є. але від появи нормальних репетиційок львівські музиканти грати ліпше не стали…

Matvik | 20.09.09 00:19:38 | #

Ну, так я про репетиційки ж говорив)

Graves | 20.09.09 00:33:41 | #

а якшо не секрет, то шо це ти хочеш глушити? Репетиційку робиш чи студію надумав забабахати?

punker | 20.09.09 00:35:53 | #

глушити водку, глушити глушак на пістолєт і глушити всіх громким аглушитєльним гаражним ракешніком

Matvik | 20.09.09 00:46:31 | #

Тоді не треба заморачуватись над таким)

Matvik | 20.09.09 00:46:10 | #

Якшо чесно, то і то і друге треба)

ДЯДЮШКА БУ | 20.09.09 08:21:44 | #

… Все - лабуда … Сначала надо определится - что делаем … Если сквозная звукоизоляция - это одно… Если "заглушение " тон-студии - это другое… Эти два параметра совершенно не связаны между собой и взаимоисключают использование какой то одной техгологии…

R-Type | 20.09.09 09:43:57 | #

в качестве "подъебнуть" мелких уточнений: все это не имеет никакого значения в случае записи электронной ударки, или же гитары (баса) через студийный процессор "Rocktron" в пульт…

ДЯДЮШКА БУ | 20.09.09 13:39:05 | #

… зато имеет значение при записи с лампового микрофона… что касаемо акустических барабанов - то абсолютно некритично - специфика такая…

Bazzillio | 20.09.09 09:13:15 | #

яке в тебе є приміщення?
що ти хочеш отримати в результаті?

Matvik | 20.09.09 13:23:31 | #

1. Студію. Очевидно, шо має бути заглушка, але не така, шоб зовсім
2. Рєпу. Заглушка - максимальна при мінімальних можливостях)
То два різних приміщення)))

Graves | 20.09.09 13:45:50 | #

ти собі розмажорився)))

Matvik | 20.09.09 14:30:48 | #

Ну, в принципі, то не конкретно я)

carlos | 20.09.09 14:23:38 | #

Вышенаписанное читал выборочно, могу повторятся.
Все далее иложенное - результат личных наблюдений.
У нас в репетиционке, два помещения, одно для музыкантов, одно для записи барабанов,
и то и другое сделано своими руками, без наличия какого либо опыта в подобных вопросах.
Потолок в первой комнате - яичные лотки,-до сраки. Возможно проблему решило бы безшовное их размещение, как говорил Тарас.
Стены завешенны тканью(довольно тонкой) эффект не 100%-й достать бы какую не будь фибру пористую, думаю было б лучше.
Основные точки отражения звука, это пол покрытый линолиумом и деревянная перегородка между комнатами.
Барабанная комната: потолок и верхняя половина стены покрыта перфорироваными плитами 60Х60 см. со стекловатой в середине
(такие использовались в советских кинотеатрах, купили их у местных алкашей, сейчас их наверное не достать).
Нижняя часть комнаты, покрыта все той же тканью. В итоге получилась отличная комната для записи барабанов
(звук сильно не летает и "эффект комнаты" присутствует).
Был на студиях заглушенных поролоном, заметил что сильно съедается "низ".
Это все касается "Бюджетных" вариантов, если денег много(очень) - приглашать специалиста.

Matvik | 20.09.09 14:53:18 | #

Дякую за роз"яснення