кілька цитат про мозок.

| 23 | Розділ: Інше | 13 листопада 2008 0:10

читаю зара про розвиток мозку і ось таке цікаве знайшла:

***
«Музичний смак» до певного твору за відсутності закріплення зникає через три тижні.

***
(це напевно багато хто знає)
Реагувати на звук плід в утробі матері починає на 22-24 тижні життя (порівняти: на 8 тижні плід реагує на дотик до щічок і губ, на 14-ому - до інших частин тіла, смак починає з'являтися на 12-ому тижні - плід реагує на дієту матері, на 24-26 тижні - з'являються больові відчуття). Спершу вловлює звуки низького діапазону, але поступово діапазон розширюється і вже перед народженням плід розрізняє голоси і окремі звуки.

***
Префронтальний кортекс - ділянка мозку, розташована відразу за лобними кістками черепа. Вона виконує роль своєрідного "директора" всього мозку, відповідає за планування, робочу пам'ять, організацію і настрій людини. Як тільки префронтальний кортекс «дозріває», підлітки починають краще розуміти і розвивають більше контролю над імпульсами. Префронтальний кортекс – регіон «тверезої оцінки рішень».
Поки не дозрів префронтальний кортекс, обробка емоційної інформації залишається незрілою і здійснюють її інші ділянки мозку, менш заточені під таку роботу. Саме тому підлітки схильні до невиправданих ризиків, вцілому погано розрізняють емоційні стани інших людей.

(Цим можна пояснити багато типових ознак деяких молодіжних субкультур, ага?)

***
Якщо у віці до трьох років розвиток нейронних шляхів можна порівняти з ростом гілок дерева, то в підлітковому віці відбувається два протилежних процеси – додатковий ріст нових шляхів і одночасне обрізання старих. Відбір відбувається за принципом «Користуємося - залишаємо, не користуємося - позбуваємося». Відповідно, заняття музикою, спортом і взагалі будь-яка навчальна діяльність породжує формування і збереження одних зв'язків, а лежання на дивані, споглядання телевізора і гра в комп'ютерні ігри – інших.
Те саме стосується і вивчення іноземних мов. Якщо дитина вивчила іншу мову до настання статевої зрілості, але під час великої «підліткової» перебудови нею не користується, то нейронні зв'язки, що її мали б обслуговувати, руйнуються. Відповідно, мова, яку вивчали після перебудови мозку, займатиме окреме місце в мовному центрі і використовуватиме зовсім інші зв'язки, ніж рідна мова.
(Тому рідною мовою вважається мова також оточення - держави, школи і тп, в якому дитина виховується і використовує для соціальної взаємодії.)

***
Серйозну перебудову переживає також мозочок, причому його перебудова триває аж до повністю дорослого віку. Донедавна вважалось, що функція мозочка обмежується координацією рухів, однак результати магнітно-резонансної томографії показали, що він також задіяний в обробці розумових завдань. Мозочок не відіграє критичної ролі в реалізації цих завдань, скоріше виконує функцію співпроцесора. Все, що ми називаємо високим мисленням – математика, музика, філософія, прийняття рішень, соціальні навики, - проходить через мозочок. Тому важливим у цей період є не тільки розвиток генетичних задатків, а й вплив навколишнього середовища.

Незважаючи на серйозність і кількість проведених досліджень, вчені продовжують стверджувати, що вони все ще мало знають про зв'язки структури і функцій мозку, а також про розвиток поведінки. Також мало відомо, які фактори є найвагомішими для оптимального розвитку і які резерви для розвитку ми потенційно маємо. Але можна з певністю стверджувати, що нормальна людина з моменту народження і до смерті потребує уваги, спілкування, живого оточення і щирого інтересу до себе.

http://teenagebrain.blogspot.com/
Хочеш відповісти? Авторизуйся!