Студія звукозапису "Вулик" розпочинає активну діяльність
NewMatvik
| 81
| Розділ: Новини | 20 квітня 2011 2:38
Як ви,мабуть, знаєте, в нашому славному місті Львові вже орієнтовно півтора роки існує такий собі
"Вулик" (колишній Президент, мабуть, з радістю там би полабав), відомий в першу чергу як репетиційна база. І ось, віднедавна, на основі даної рєп-точки, у співпраці з Вашим покірним слугою, та ще одним хорошим чуваком і звукачем Максом, почала свою роботу вже повноцінна студія з можливістю нормального поканального запису вашої
нєв'їб прекрасної та глибокої творчості. Описані в цій статті принади будуть з часом розширюватись та доповнюватись новими елементами, тому я буду старатись оновлювати її по мірі надходження нових девайсів і взагалі всяких змін, або просто цікавих записів. Тепер же, після невеличкого ліричного вступу, перейдемо до основного -
технічна частина:
Цей розділ я б хотів почати, як не дивно, не з техніки, як такої, а з такого важливого елементу будь-якої студії, як
приміщення. Всім відомо, що основу записаного звуку складає в першу чергу саме його джерело (наприклад, барабан) та відгук кімнати, в якому воно та мікрофон знаходяться. В нашому розпорядженні кімната орієнтовно 4 на 5 м., з нормальним рівнем заглушеності, що дозволяє отримати оптимальний відгук приміщення на записі:
Також, приємною опцією є диванчик
І далі,
барабани Mapex: (на жаль, точну назву моделі зараз не пригадаю, але звук мені подобається):
Як ми можемо бачити, установка включає в себе бочку, дробнік, три томи, хет, три стійки для тарілок ну і, звісно, стільчик (
нормальний барабанний стільчик, хто в темі, той мене зрозуміє
).
Перед початком запису барабанів проводиться їхня підстройка (про це часто чомусь у Львові забувають).
Перейдемо до бас-гітари.
Басовий апарат Hartke A100:
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1672&brandID=3
Алюмінієвий дифузор 15', 7-смуговий графічний еквалайзер та інші прибамбаси.
Гітарні комбіки -
2 VOX Valvetronix VT100:
http://www.voxamps.com/us/valvetronix/vt-series/
Дофіга всяких різних емуляцій відомих апаратів, в принципі, можна нарулити від джазу до дезмітолу. Два динаміки 12', лапма в преампі, різноманітні ефекти (правда, я особисто виступаю за те, щоб писати звук без них, і додавати вже на зведенні). Що немаловажно, встановлені вони на спеціальних стійках, що правильним чином впливає на звук.
Звуковий інтерфейс
Presonus Firestudio Tube:
http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=51
16 каналів запису, з них 10 з якісними пресонусвіськими преампами, з них 2 - лампові. Описувати дуже немає тут шо, кльовий девайс, за рік використання мене ні разу не підводив і я цілком ним задоволений як по звуку, так в частині функціональності.
Монітори
M-Audio Studiophile BX8a Deluxe:
http://www.musicplayers.com/news/recording/2008/images/BX8a.jpg
Монітори, я б сказав, ближньо-середнього поля.
Комп описувати не буду, скажу лише, що цілком сучасний і достатній для студійних завдань.
Тепер перейдемо до іншої дуже важливої теми -
мікрофонів. Парк мікрофонів наразі цілком достатній для гарного запису барабанів, а значить, і всього решта) Але, все одно, він буде розширюватись в будь-якому випадку, адже
мікрофонів забагато не буває
Класика жанру -
Shure SM57:
http://www.shure.com/americas/products/microphones/sm/sm57-instrument-microphone
Основний для запису малого барабана та гітар. Представлення не потребує. Найближчим часом плануємо придбати ще зо три таких.
Shure PG-52:
http://www.shure.com/americas/products/microphones/PG/pg52-instrument-microphone
Динамічний великомембранник з великим ходом, в основному застосовується для запису бочки та зйому баса з басового комбіка.
3x Shure PG-56:
http://www.shure.com/americas/products/microphones/PG/pg56-instrument-microphone
Динамічні мікрофони, основне призначення - томи
2x PG-81:
http://www.shure.com/americas/products/microphones/PG/pg81-instrument-microphone
Маломембранні конденсаторники, плануєм юзати для додаткової підзвучки тарілок
2x Shure SM-58:
Аналогічно, як і 57-й, представлення не потребує.
Audix F15:
http://www.audixusa.com/docs/products/F15.shtml
Маломембранний конденсаторник. Незважаючи на дешевизну, дуже кльово зарекомендував себе під час запису хета і деяких типів високих вокалів
2x Mojave Audio MA-201fet:
http://www.mojaveaudio.com/MA-201fet.html
Пара великомембранних конденсаторних мікрофонів ручної зборки з Америки. Наскільки мені відомо, таких у Львові більше немає. Плануються використовуватись як оверхеди, для більшості вокалів, додаткові до 57-го під час запису гітар та ін.
Sennheiser e 602-II (модифікований):
http://www.sennheiserusa.com/professional_wired-microphones_instrument-mics_evolution-600_500797
Базово це був великомембранний динамічний мікрофон, проте, після модифікації в ньому додався ще один конденсаторний капсуль, що значно розширило межі його застосування. Використовується як мікрофон для бас-бочки, баса, деяких типів вокалу (конденсаторний капсуль) та ін.
Оскільки студія нова, то в якості
прикладу роботи можу навести запис, котрий був здійснений ще не всіма потужностями, що представлені вище:
http://www.divshare.com/download/14613624-40c
Найпрозаїчніше запитання -
ціни:
Година запису - 100 грн/год студійної роботи
Зведення - 150 грн/пісня
Звісно, у випадку "оптової" роботи можливі певні поблажки
Що ще хотілось би сказати - одним з основних наших козирів, як я вважаю, є
наявність двох повністю взаємозамінних звукачів. Особливо це було відчутно під час недавньої ледве не цілодобової роботи над одним альбомом. Також, дві голови, мабуть, завжди краще, ніж одна
На сам кінець - дякую всім, хто дочитав до цих слів дану писанину. І чекаю на ваші запитання та пропозиції