Stanton Moore-Groove Alchemy2010-барабанщикам та любителям фанку

| 4 | Розділ: Музичні релізи | 25 липня 2010 20:29

Думав чи потрібна тут така стаття і вирішив таки написати.Надіюсь,що комусь вона піде на користь.

Stanton Moore-відомий джаз-фанковий драмер. Прихильники року,можливо чули його ім’я у зв’язку з його нещодавнім колабором з Томом Морелло (RATM, Audioslave). Також він вроді колись писався з коріфеями сладжу і саузерну- Corrosion of Conformity. Ударник він-шикарний, Майстер настоящого тру-фанкі груву, палівалова шикарними ковбасними «мертвими» нотами та іншої смакоти. Я хоча не в особливому восторге від його основної банди Galactic,а тим більше від співпраці з Томом Морелло (як на мене втаряк RATM унилий, хоча все фірмово-але не то вже), проте його інші проекти (Stanton Moore Trio, Garage A Trio) –жирр просто. Дуже хороша робота гітариста шикарного просто гітариста Will Bernard. Ідея даного альбому - типу шось показати розвиток нью-орлеанського груву, першоджерела фанку в ритмах Нового Орлеану початку XX століття. Таким чином він типу показує, звідки то типу все взялося,як народ ковбасив, ковбасив і дійшов врешті решт до фанку, факи качової хорошої, брейкбіту, днб і всього решта. До даного диску він випустив ще дівідішку, де вроді показує всякі там штуки, і яка має допомогти барабанщикам з розумом навчитися ебошити як надо качові грувци і розвивати їх фантазію. Розсказує про свої натхненників типу барабанщика The Meters ітд. Хоча на цьому ресурсі великого інтересу до фанкешніка немає, я думаю альбом буде цікавим усім барабанщикам, які прагнуть до духовного і фізичного розвитку + звичайно усім любителям фанку, ново орлеанської НЕважкої музики ітд).Хотілося б, що б у нас в місті нарешті почали з’являтися ребята, які б хотіли грати настоящі груви, смачне музло, а не тільки мітол і папсу)))

КОПІПАСТ
In medieval times, alchemy was a mystical pursuit based on a belief that gold could be created from common raw materials. It's an ancient practice, an idea that has long since been debunked by centuries of scientific evidence to the contrary. Or has it? Attempts to derive precious substances from lead or tin may have been dismissed by modern-day science as a fool's errand, but the belief that something of great value can come from something common persists. For drummer Stanton Moore, it's just a matter of finding the right groove.
Moore proves his theory many times over with the release of Groove Alchemy. The 12-track set is the culmination of Moore's multimedia project that also includes an instructional book and DVD of the same name. All three facets of the project are designed to explore the roots of funk drumming by examining the work of pioneers like Jabo Starks, Clyde Stubblefield, and Zigaboo Modeliste - each of whom made their mark at different times throughout the 1960s as the engines driving James Brown's and the Meters' legendary rhythm sections - and in turn tracing their influences back to the rhythms coming out of New Orleans in the earlier part of the 20th century.
"I'm showing how to not only understand the roots of funk and the history of funk," says Moore, "but also how to understand the creative processes behind it, and then how to learn from those creative processes so you can begin to make new grooves with the drums out of what was done in the past. With this project, I've kind of lifted the lid off the process that I go through and what's involved whenever I put together a record."
But Groove Alchemy is anything but a strictly academic exercise. "If you're just a listener and a music fan, you can pick up the record and totally dig it for the music itself," says Moore. "There's nothing about that experience that has to be instructional. But if you're a drummer, and you want to understand how I came up with these beats and understand the history of the music as I know it, in the hopes that you might deepen your knowledge and come up with new grooves as a result, then you can check out the book and the DVD."
Groove Alchemy runs the gamut of emotions - from the upbeat and festive to the broken-hearted and even spooky. It's a cache of precious material that results from the mating of traditional and timeless elements with new and fresh musical ideas. "This is the process I go through with any record I make, although the process has been more in-depth this time," says Moore. "I've explained it in detail so that people can hopefully learn something from witnessing the steps that I go through. I guess what I've tried to do is pull back the curtain a little bit and show what's going on in my mind as I make a record."
New Orleans musician in every sense of the word, drummer Stanton Moore's main gig is with his enormously popular funk band Galactic but he also plays with a wide variety of other musicians in both club and studio settings.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stanton_Moore

1. Squash Blossom 4:32
2. Pie-Eyed Manc 4:49
3. Pot Licker 4:35
4. Root Cellar 4:47
5. Keep on Gwine 5:23
6. Neeps and Tatties 6:18
7. Up to Here 3:57
8. Knocker 5:10
9. Shiftless 5:12
10. Cleanse This House 4:13
11. Aletta 2:10
12. He Stopped Loving Her Today 3:09

Stanton Moore- drums
Will Bernard-guitar
Robert Walter- Hammond B3 organ

Альбом

http://hotfile.com/dl/50115041/0b5db83/SMoore_Groovz_2010_320.rar.html

http://cyberfiles.info/dl/c298464062393e935c8e7a92355957fd/
Хочеш відповісти? Авторизуйся!