Офіційна заява від гітариста «Інкрустатор» Юрія Круп’яка
Професор Моріарті
| 1
| Розділ: Офтоп | 7 грудня 2009 21:52
Це звернення зроблене від імені Юрія Круп’яка, гітариста групи «Інкрустатор». Частину звернення буду говорити від себе особисто, а далі – від імені всієї групи.
Спочатку кілька слів від себе:
На превеликий жаль, я змушений зіткнутися з не зовсім коректними коментарями на свою адресу зі сторони деяких учасників групи Ambivalence. Тому хотів би описати зі своєї сторони причини виникнення конфлікту.
Претензії щодо авторства пісень і «бикування» стояло не 2 роки тому, а 3 роки, у 2006-2007 рр. Коли я пішов з колективу Ambivalence, постало питання стосовно 3-х композицій, написаних мною. Про це питання зі мною говорив колишній барабанщик групи Ambivalence, Дмитро Рейхтман. Говорив він від імені гітаристки Марини Щербакової, чи згідний я, щоб група записала мої пісні і чи не погоджуюсь я зіграти їх на записі, або ж погодитись, аби їх зіграв хтось інший. Я дав відповідь, що я хотів би поговорити стосовно цього питання із засновницею групи, Мариною Щербаковою. Пройшло більше року часу, проте зі мною ніхто не зконтактувався. Впродовж цього часу я створив свій колектив, з яким почав грати згадані композиції, зважаючи на відсутність реакції на мою пропозицію.
Через рік, восени 2008 р., я дізнався, що група Ambivalence пише згаданий матеріал. У зв’язку з тим, що ми планували також їх записувати, я домовився про зустріч з Мариною Щербаковою, аби обговорити питання що мого авторства даних пісень.
Тепер стосовно мого «бикування». Я сказав Марині Щербаковій, що я граю дані композиції зі своїм колективом, і, оскільки вона впродовж усього цього часу не зв’язалася зі мною, то я, як автор пісень, виконую їх зі своїм гуртом і ми будемо їх записувати та видавати. Отож, я не хочу, щоб вони використовували даний матеріал, зважаючи на той факт, що я є автором пісень.
На це я одержав відповідь, що група Ambivalence планувала зконтактуватись зі мною щодо запису і щодо питання мого авторства. Я наголосив на тому, що за термін, що пройшов (1,5 роки), можливостей зв’язатись зі мною було безліч. Оскільки цього ніхто не зробив, я ще раз наголосив, що не хочу, щоб Ambivalence використовувала мої пісні. А в разі, якщо вони все ж таки будуть їх використовувати, я хочу грошову компенсацію за свої музичні ідеї.
На що одержав відповідь, що група Ambivalence записала уже до даних композицій барабани, вклавши у це гроші, а також що втратила час на розробку моїх, як було сказано, «ненайкращих» композиції, і що я за це маю бути вдячний. Я запитав, навіщо грати та записувати «ненайкращі» речі, якщо Марина також є композитором і може створити свої. На цьому наша розмова закінчилась.
Даний діалог ми обговорили також у своєму колективі. Оскільки консенсусу з Ambivalence не було досягнуто, ми продовжували грати ці композиції та їх записувати.
Згодом ми з’ясували, що одну зі згаданих композицій уже опубліковано в Інтернеті (у Ambivalence вона фігурує під назвою ‘Apathetic’). Бажаючи не створювати прецедентів, ми свідомо відмовилися її виконувати. З іншими композиціями ми продовжували працювати, постійно вдосконалюючи їх форму та аранжування. Одну з них, названу «Інший світ», було включено в альбом, над яким ми працювали, а також в наше промо-демо.
Тепер мене звинувачують у порушенні авторського права. Опоненти опускають той відомий факт, що деякі музичні елементи даних композицій ми розробляли ще у гурті «Lamia Culta». До речі, коли наші творчі шляхи розійшлися, жодних подібних прецедентів не виникло. Колектив написав свій матеріал без жодних проблем.
Сподіваюсь, що я дав вичерпне пояснення даного конфлікту.
Тепер кілька слів загалом від групи.
Нам дуже прикро, що презентація нашої творчості відбувається за таких неприємних обставин. Чудово усвідомлюючи можливість виникнення даного прецеденту, ми однак щиро сподівались на розуміння збоку опонентів, повагу до питань авторства та на бажання піти на компроміс і вирішити проблемні моменти, не виносячи їх на загал. Ми свідомо виклали одну з речей, яку, можливо, також записала група Ambivalence, оскільки уже самі поступились музичним матеріалом. Ми змушені були це зробити також з огляду на те, що права перша публікація в Інтернет підтверджує презумпцію авторства згідно чинного законодавства України (в разі порушення питання авторства у суді) і, таким чином, уникнути втрати ще однієї композиції. Ми також сподівались на діалог, оскільки після останньої спроби нашого гітариста з’ясувати дане питання Ambivalence не виявили жодного інтересу до усунення конфліктної ситуації.
Натомість деякі з теперішніх та колишніх учасників Ambivalence відкрито виявляють свою агресивну позицію, звинувачуючи групу у плагіаті без вагомих аргументів, неадекватно реагуючи на зауваження незацікавлених слухачів, авторитетних спеціалістів з рок-музики та навіть адміністрації сайту rock.lviv.ua, які висловлюють свою позицію щодо даного питання. Нам дуже хочеться думати, що не всі учасники Ambivalence поділяють їхню позицію.
Ми б дуже хотіли вибачитись перед користувачами сайту, гостями та своїми колегами за те, що в нашому місті уже вкотре музиканти показують себе у вкрай негативному світлі. Нам шкода, що вкотре проблемні та непогоджені елементи творчості знову виносяться на загальне обговорення. Нам неприємно чути типові безпідставні звинувачення та неаргументовану кустарну критику.
Водночас ми дуже сподіваємось, що з часом подібні прецеденти відійдуть у минуле, або принаймні не будуть так афішуватись, а наше місто підтримуватиме репутацію професійності у музичній творчості.
Ми закликаємо незацікавлених слухачів, організаторів, виконавців, журналістів, адміністраторів рок-порталів зробити об’єктивні висновки з конфлікту, що виник, а також переглянути своє ставлення щодо осіб та музичних колективів, які не цураються таких огидних методів самореалізації, як відверті образи, наклепи, перекручування фактів, експлуатації чужої творчості у власних інтересах, видавання чужого за своє, а часом й відвертих погроз і просто нехтування елементарними засадами моральності та етичних норм у діалозі зі своїми колегами.
Хочемо також висловити глибоку подяку тим шанувальникам, музикантам та журналістам, які підтримують нас у цій складній і неприємній ситуації, що склалася.