Тест-драйв для бас-гітари.

| 47 | Розділ: Інше | 2 вересня 2009 2:13

Привіт всім! Виникла у мене така цікавість чи то потреба: Хочу протестити свій бас, послухати як він буде звучати - помінявши хамбакери на сінгли.
Маю таке от чудо:
http://cs4222.vkontakte.ru/u16880830/92714740/x_383d26f5.jpg
на якому встановлені хамбакерні звукознімачі EMG 45DC та 45CS.
Для шестиструнних басів, EMG випускають сінглові звучки 45P i 45J – по типу класичних фендерівських (преціжн і джаз-бас). По розміру що хамбакерні що сінглові, ці давачі однакові і підключаються також однаково – за допомогою таких от універсальних входів і шин.
http://www.emginc.com/content/productimages/45bk.jpg
http://www.emginc.com/content/productimages/T3pin.jpg
Щоб поміняти звукознімачі одні на інші, не потрібно щось паяти, достотньо декількох хвилин для підключення. Я вважаю це дуже зручною фішкою. Хочеш, міняєш або комбінуєш і все працює.
Так от. Може серед вас є власники таких звукознімачів EMG 45P або 45J, або шестиструнних басів на яких стоять такі давачі, або ви знаєте людей які допоможуть мені у проведенні такого тесту?…
Знаю, виглядає як брєд… Знайти те що мені потрібно зовсім не легко, але думаю можливо.
Їхати в Київ поки немає можливості, може у Львові, Франківську або Чернівцях щось знайду.
Я готовий заплатити якусь символічну суму (обмінятись звукознімачами, чи залишити паспорт) тому хто дасть мені поюзати ці звучки… Думаю нам обом буде цікаво…
Купувати нові давачі одразу не хочеться, бо може просто не сподобатись.
Ходити по музичних магазинах і клянчити у продавців також не варіант, адже магазин зацікавлений продати товар, до того ж запакованим в «первинному вигляді». Можливо мені пощастить і я зможу їх випросити, протестивши звучки на місці… Хоча це також малоймовірно, бо ніде в магазинах їх не бачив і думаю їх треба замовляти.
Завтра походжу і попитаю. А може)
Варіант із гітарними майстрами також не дуже втішає – в майстра який робив цей бас, зараз, нажаль таких пікапсів нема – він закуповує електроніку і тд, тоді коли хтось замовляє інструмент з такими дівайсами.
А ходити до інших майстрів якось не зручно… Думаю їм то не цікаво буде, хоча я буду пробувати.
Отож з великою надією і вдячністю, прошу якось допомогти, підказати, дати контакти інших людей. З мене велике дякую у вигляді випивон-закусочного презенту. Дякс!
Хочеш відповісти? Авторизуйся!

carlos | 02.09.09 11:08:20 | #

У меня друг и гитарист по совместительству, страдает той же темой.
прорисовал ситуацию так:
на фирме есть такая фишка, брать в магазине звукачи и если не подходят меняеш на другие. (наверное до тех пор пока не подбереш, подозреваю что покупка обяательна, хз)
но у нас в "Европе" такое не проканывает. та же трембита готова привезти звукачи но назад принимает их "на комиссию"
т.е. 1.цену как за новые не поставиш
2. процентов 20 они захотят себе
3. хз вообще купит их кто-то или нет
хочеш совет - не парься звукачи у тебя нормал. если инструмент хороший не надо его перемучивать.
Знаю людей которые датчиков переставляли уйму - результат - возврат к первоначальным. (правда на дорогих серийных инструментах)
ты правильно сказал: "у мене така цікавість", визначся чи е потреба
Сори, если не помог.

Корбел | 02.09.09 13:23:37 | #

Потреба міняти, а точніше докупити, звукознімачі є…
1. Останнім часом подобається лайтове, чітке звучання. У мене ще дві «сінглові» бас-гітари вдома (звучки J) – при грі малодовжинних нот з'являється прям відчуття ейфорії. Чіткий, перкусійний ефект синглів, ноти гарно пробиваються в міскі + характерний сінгловий «рик», замість агресивного, хамбакерного «гаймориту»
2. Хочу докупити 45P або 45J, хоч би поставити 1 в Нек. Доля ризику є, бо читав про них не дуже гарні відгуки. Мовляв не зовсім повноцінні сінгли. Варіант впаяти в бас пуш-пул з відсічкою одної катушки не канає – в EMG така фунціональність передбачена тільки в серії TW – я їх не пробував, але всі поголовно (музиканти, спеціалісти по електроніці) вважають цю серію невдалою і неоправданою за свої гроші.
Накрутити потрібне звучання компрессором – пшеско єдно що намагатись імітувати звучання безладу, бо характер звуку має йти з самого початку.
3. Я граю переважно на бріджі або на парі (але на парі про чіткість можна забути, отримавши великий об'єм і буст), вперши великий палець на бріджевий давач, при видобутті ноти - пальці відбиваючи в звукач а не в верхню струну (як грають Річард Бона або Білі Шихан). На класичних, вузеньких сінглах так грати досить не зручно, немає достатньої площі (варіант – робити ебонітову піставку, розширивши поверхню куди будуть битись пальці) а на EMG саме те що треба.
А докупівля навіть одного давача, дає мені можливість створювати більше комбінацій із звучками, робити звучання лайтовіше, перкусійніше або навпаки.
Врешті я куплю собі ті звукознімачі, але хотів наперед спробувати.

carlos | 02.09.09 13:50:02 | #

В Мене стоять EMG, навiть не знаю якi, вроде якiсь малошуми хембакери, хочеш зкотактуемось послухаеш.
В любому випадку, бажаю успiху в цiй нелегкiй справi

Lubko | 02.09.09 20:37:29 | #

в Шихана всі чотири пальці вміщаються на одній "шашецці" прецижна )))
то так, між іншим.
загалом, суттєва різниця є між різними типами пасивних звукачів (окрім взаємодії зі струнами, грає роль імпеданс давача, паразитна ємність, індуктивність, добротність, також сильно впливає інструментальний кабель).
а активні звукачі мають менш виражений "характер", вони більш широкосмугові і лінійні (АЧХ), тобто вони більш "рафіновані", що зменшує різницю між різними типами давачів.
тому я б також радив сильно з тим заморочуватися.

пес. я жодним чином не хотів порівнювати актив і пасив, це просто різні підходи до звукоформування.

R-Type | 02.09.09 13:26:08 | #

Як на мене - є зміст пробувати хіба Villex, але їх доведеться замовляти і коштують дуже недешево. А робити такі експерименти - порівнювати активний ЕМГ хамб з активним же сінглом - змісту небагато, ІМХО. А Villex - це принципово зовсім інакший датчик, в якому реалізовані все переваги активного датчика, при тому він залишається пасивним.

Корбел | 02.09.09 18:18:34 | #

Мдааа… Згідний. Вілєкси дійсно чудові звукознімачі – професійно, оправдано і дорого.
На шестиструнку така радість мені обійдеться в 400-450$ Якщо не більше, бо не знаю теперішніх цін на них.
Грав на трьох басах з цими звучками, був приємно вражений… Тільки от в моєму випадку, прийдеться ставити іншу електроніку, бо вони з EMG не сумісні.
Дорого, бо не хочеться вкладати такі гроші в цей бас. Де я його подім потім??? Хіба продам зі старими EMG а Вілєкси залишу собі, може з часом прокачаю інший бас.
Згадалось: Поставили на запорожець потужний двіжок, а щоб не взлетів – в салон напхали каналізаційних люків.
Народ дуже скептично ставиться до майстрових інструментів, ще й до шестиструнок. Джаз-бас в самий раз – 2 волюма і тон. Що ще потрібно для щастя?
Мені більше подобається варіант: З часом купити чистокровний, шестиструнний Варвік Корвет. Тому з Вілєкс поки пас.
http://cs4104.vkontakte.ru/u737266/94260579/x_c6c6df84.jpg - Вибач за пошлість!

R-Type | 02.09.09 19:35:13 | #

не поняв до чого тут той малюночок.
По ходу - маю в планах виготовлення схожих датчиків (взагалі, почав робити датчики ще в кінці вісімдесятих). Дай розмі%

Корбел | 02.09.09 19:45:15 | #

малюнок ні до чого і ні до кого не відноситься. То я так просто, в тему "страждання фігнею"
А навіщо тобі розміри?

R-Type | 03.09.09 00:18:09 | #

та я не знаю тих розмірів датчика-хамба під шеструнний бас. В мене баси - чотириструнний та п'ятиструнний з P- та J-датчиками. Якщо цікаві мої експериманти - можеш дати розміри своїх датчиків, спробую замовити корпус і зробити цікавий звукознімач, як не цікаво - то й мені легше - менше роботи і більше вільного часу…

Lubko | 02.09.09 20:44:53 | #

було б дуже цікаво послухати-помацати "наш" продукт, а то буржуї сильно багато хочуть за ті віллєкси, хоч насправді там нічого такого ультра-хитрого нема ;)

R-Type | 02.09.09 22:46:05 | #

Наскільки я розумію з твоїх постів ти трохи розбираєшся в радіотехніці, можливо, зовсім не трохи, а досить непогано. Але в даному випадку ти категорично неправий, через відсутність знань. Villex - абсолютно інакший звукознімач, ніж усі інші пасивні (не рахуючи деяких датчиків іншої дуже відомої на заході і мало кому відомої в нас фірми, які прикупили собі патент у Villex'а). Не буду роз'ясняти, просто повір - це категорично інший датчик. Вже одне те, що в нього АЧХ близьке до лінійної, а також наявність невеличкого пасивного еквалайзера (є регулятор середніх частот в старших моделях, а в новій моделі - триполосий еквалайзер) має про щось говорити.

ЗАпитай в профіків, що вони думають про широкополосі звукознімачі. Де вони використовуються і скільки треба заплатити тим же Дімарціо, Сеймур Дункану, Білл Лоуренцу чи ЕМГ, щоби вони виготовили таке в пасиві…

Romario | 02.09.09 23:21:54 | #

Нічого собі "невеличкий пасивний еквалайзер"! Та він звук радикально міняє!

Нові моделі NVT з 3-полосниками ніби так і не випустили в світ, хоч окремі щасливчика таке мають, судячи з відгуків:
http://www.talkbass.com/reviews/showproduct.php/product/1233
http://basschat.co.uk/index.php?showtopic=9504

Тим не менше, контора робить ще й купу різних бустерів різних модифікацій (всі - пасивні) для басів і гітар.
При вдалій комбінації можна накрутити фарш суто індивідуальний. Тут можна більше почитати відгуків: http://www.basstream.ru/index.php/topic,85362.0.html

А взагалі вперше чую, щоб перебирали моделями басових EMG. Ще серію HZ - куди не йшло, але щоб активні?

Про ебонітову піставку та про постановку руки посміявся, дякую

R-Type | 03.09.09 00:13:27 | #

:)
та звичайно, що радикально міняє, бо той еквалайзер "замішаний" на одній з обмоток звукознімача! це не якась там тупа RC-ланка! Взагалі той звукознімач - кардинально новий спосіб звукопередачі в електричний сигнал і тому фраза "нічого такого ультра-хитрого нема ;)" - це просто свідчення некомпетентності в питанні, яке обговорюється (це до Любка, а не до тебе)

і з рештою того, що ти написав також згідний, тільки то варто було підписати не під моїм коментом…

Корбел | 03.09.09 13:00:51 | #

А я от візьму і підпишусь під твоїм коментом) Таваріщі! Давайте не робити з мухи слона. 2 R-Type: Тарас! Стосовно звучків говорити можна безкінечно і про виготовлення їх тобою власноруч також, але то якось за пивом. Думаю до нас ще приєднається Любомир зі своїм джаз-басом на Вілєксах і власноруч зробленою до них суперовою електронікою. Ібо чілавєк сєй геніальний і я його дуже респектую.
2 Romario: Переберають і не тільки EMG… Це далеко не запрєдєльні звучки. Але я скоріше не перебераю а хочу почути сінгли цієї контори.
Сорі за «піставку», але це таки досить оправдана фігня. ІМХО.

R-Type | 03.09.09 14:07:56 | #

Якщо в Любомира на басу стоять Вілєкси… і він конкретно "шарить" в електроніці… - та має розуміти, що датчики ті не лише звучанням відрізняються від звичайних пасивних датчиків. Суперова електроніка… там на сайті схема викладена, ще щось придумувати - не бачу особливого змісту.
А відносно сінглів ЕМГ… Котушка з невеликою кількістю дроту, тому маленькою індуктивністю і високою частотою резонансу (АЧХ в діапазоні бас-гітари виходить близька до лінійної) та підсилювачем… жодної завадостійкості. в порівнянні з хамбом звук буде правдивіший за рахунок зйому його лише в одній точці коливання струни (на хамбі сумуються два сигнали, які відрізняються по фазі, що в ряді випадків дає певні спади, "ями"), зате буде суттєвим вплив різноманітних завад, фону і т.д… Тобто, перевага - звук "чесніший", недолік - відсутня завадостійкість. Далі - мусиш пробувати, як знайдеш де.

Romario | 03.09.09 18:30:45 | #

О! Невже іще хтось має Віллекси? Із суперовою власноруч зробленою електронікою?
А чому тоді народ з басстріму продає преампи і грає без них?

2 Корбел: За сінгли зрозумів, але все одно не розумію, нащо перебирати ЕМГ (а не інші контори).
2 R-Type: Дуже цікаво чи є доступні патенти, де описано, як працюють NVT з 3полосником і псевдоактивними регуляторами гучності - вони там зробили якось так, що плавно волюм міняється, а не рвано і подібно до вимикачів, що типово для пасива.

R-Type | 03.09.09 18:58:04 | #

того патента не бачив. Може тому ті датчики ще не пішли в серію - затримки з патентуванням?..
якоїсь проблеми у плавному регулюванні там не має бути принципово.

Romario | 03.09.09 19:29:05 | #

Ще раз перепитав Еріка з Москви - NVT в серію не пішли і навряд чи скоро підуть
Хіба на кількох Дінгволлах лишились спецклієнтам в Штатах:
http://basschat.co.uk/index.php?s=e671f1fb3ca8149e6a16f002ae53b314&act=attach&type=post&id=3966

Корбел | 03.09.09 20:06:19 | #

ХЗ чого продає… Але воно здається таго вартує щоб продати преамп і купити ті звучки, задовонення не з дешевих. Я писав один бас на Вілєксах через звукову карту Лексікон Лямбда - такої якості, записаної "тупо в комп" я ще не чув. Просто вражаюче.

R-Type | 03.09.09 20:09:10 | #

бо той давач узгоджується будь з чим, на відміну від багатьох інших. наступний тракт ніяк не впливає на характеристики звукознімача, які є дуже серйозними…

Romario | 03.09.09 20:26:52 | #

Коли писав і де? Рік тому у Львові Віллексів, очевидно, не мав ще ніхто. Про них навіть Кудрицький не знав.

carlos | 03.09.09 21:33:13 | #

Iнколи прозреваю, десь в сусiдньому пiд"iздi живуть люди якi прошаренi ,бiльш нiж ти чи я.
i прикол в тому, що iх бiльше день до дня.

Romario | 03.09.09 21:41:46 | #

Я не вважаю себе прошареним. Просто по басстріму лажу іноді

carlos | 03.09.09 21:46:54 | #

да ладно, не прибедняйся, я знаю шо, Ти знаеш, "шо по чом"

Romario | 03.09.09 21:57:53 | #

Та просто іноді народ такі тонкі матерії обговорює, аж до крайнощів доходить: звукові нюанси обшивки кабінета, форма кілків, сплав, з якого стреплоки роблять… а ти тут навіть преампа хорошого від неякісного не відрізниш (хіба інтуїтивно на слух, що дуже ненадійно)

carlos | 03.09.09 22:12:58 | #

а-не-а, "на слух" це саме те що робить музиканта індивідуальним (або не)
кнеша круто так шарити в радіотехниці як Тарас, але це не зробить наприклад мого батька музикантом.
добре було-б збиратись час від часу "на живо" проводити лек.без.

Корбел | 03.09.09 21:55:59 | #

Бас майстра Олега Лобанова. Записував інструмент десь у жовтні 2008, вдома. лямбда моя.

Romario | 03.09.09 22:02:17 | #

Тоді ясно - Лобанов москвичам часом робить весла, в принципі. А в тих епідемія була на Вілекси пару років тому

Lubko | 04.09.09 01:38:43 | #

R-Type,
я прекрасно розумію Твоє захоплення віллєксами ;)
знаю, в одному з них є додаткова індуктивність, яка ніяким чином (ані електрично ані індуктивно) не зв'язана з основним давачем, в іншому ж давачі - конденсатор (я всьо продзвонив, обміряв і прогнав всіма мені доступними способами спектрального аналізу ;)), вони з'єднуються послідовно з потенціометром (яким регулюється добротність цієї резонансної системи) і паралельно до давачів.
а ачх самих давачів ніфіга не лінійна, а таки добряче горбата, і той горб якраз компенсується імпедансом послідовного коливального контура, регулюючи добротність якого ми якраз регулюємо провал середини ("іквалайзєр":)).
і за рахунок цього провалу можливо хтось і вважає ачх всієї системи лінійнішою ніж у звичайних давачів, але це далеко не та лінійність, якою володіють низькоіндуктивні активні давачі. їх широкосмуговість власне і досягається малою кількістю витків - отже малою індуктивністю розсіювання і паразитною ємністю - отже широкою смугою зверху, але в них дуже слабкий сигнал, що власне і компенсується вбудованим диференціальним підсилювачем (яким ще й давляться синфазні завади - тому то вони такі малошумні).

а про конструкцію самих звукознімачів в системі "віллєкс" (магнітопровід, обмотка) можна сперечатися довго (бо я не робив "вскритія", не бачив шо там всередині :))), але вважаю що нічого там аж такого хитрозґвалтованого немає, магніт не надто моцний, сигнал відносно слабкий.. всьо як має бути в хорошого давача, нічого надзвичайного..

"суперова електроніка" ))) - то всього лиш мої особисті амбіції, Артур мацав - йому, бач, сподобалося, хоча воно в мене в постійному процесі модернізації, як то кажуть, "я ще свого не знайшов", отож - шукаю :), тому прошу ногами сильно не копати..

що ж, такі мої міркування про віллєкси, пробач, якщо вони надто поверхневі (відчуваю, що Ти краще в цьому шариш), але сподіваюся, мої спостереження стануть Тобі в пригоді, нагадую, що мене направду цікавлять Твої мега-кастомні давачі ;)

R-Type | 04.09.09 09:23:26 | #

про "мега-кастомні" давачі мною нічого не говорилося. Давай не перебільшувати і не прикалуватися. Звукознімачі я роблю давно, але роблю це в своє задоволення - коли маю бажання, коли мені це цікаво. По ходу, я і сам зараз граю на своїх давачах на Карвіні кастомшоп.

відносно додаткової індуктивності, яка ніяким чином не зв'язана з основним давачем - ти не правий. Зв'язана.
Відносно індуктивності давача - вона таки суттєво відрізняється від індуктивності звичайного давача. Відносно АЧХ - розглядати її слід "вкупі" з "іквалайзером", оскільки той "іквалайзер" є частиною давача. При тому АЧХ звичайних давачів ніколи не відрізняється формою - це завжди одна і та ж крива з певною частотою резонансу і падінням 12 дб/октава після резонансного горба. Тут же картинка кардинально інакша.
Відносно ативних датчиків - то все, що ти описав (сумування сигналів на протилежних входах диференційного підсилювача і т.д.) - стосується лише хамбакерів. У випадку сінгла (з якими і хоче поекспериментувати автор статті) - все "до бєзобразія" тупо - слабкий магніт, мало витків на обмотці, малошумячий операційний підсилювач + всяка там корекція…

Знімач вілєкс кардинально відрізняється від звичайного пасивного знімача. По ходу… от прилаштуй до звичайного знімача отой LC-контур, про який ти говорив вище і зроби "іквалайзер". - в звичайному знімачі - "мішшн імпосібл". ніякий там провал чи підйом середніх частот в тебе не вийде зробити, хіба прилаштуєш батарейку і поставиш активну фільтрацію…

Lubko | 04.09.09 21:00:17 | #

"Давай не перебільшувати і не прикалуватися" - я не мав на меті пришпилюватися, це мав бути типу комплімент. тобто, повторюю (це вже втратє) - мене то цікавить ;)

"відносно додаткової індуктивності, яка ніяким чином не зв'язана з основним давачем - ти не правий. Зв'язана." - добре. аргументуй, будь-ласка.
я серйозно (жодної іронії) ;)
повторюю, я то всьо продзвонював і жодних (ні індуктивних ні ємнісних ні просто гальванічних) зв'язків (крім паразитних, звичайно, тобто дуже малих, несуттєвих) між "еквалайзером" і основним звукодавачем не спостерігав.
крім того впливав на звукознімач змінним магнітним полем (низькодобротна котушка від генератора через підсилювач струму, на кількох частотах у звуковому діапазоні) - ніякого сигналу на виводах елементів "еквалайзера" (окрім завад і наведень в належних кількостях) також не спостерігав.

між іншим, я теж спочатку так вважав (що "еквалайзер" зв'язаний з основним давачем) як тільки схему побачив. потім всьо обміряв - і зрозумів шо то не так ;)

тому з цією фразою: "Відносно АЧХ - розглядати її слід "вкупі" з "іквалайзером", оскільки той "іквалайзер" є частиною давача" - не згідний.

"При тому АЧХ звичайних давачів ніколи не відрізняється формою - це завжди одна і та ж крива з певною частотою резонансу і падінням 12 дб/октава після резонансного горба." - згідний, ще би додав "з певною добротністю, тобто "висотою" резонансного горба".

про ачх віллєксів (без "еквалайзера" ;)) не буду сперечатися, спектрографом не дивився.

"Відносно активних датчиків" - про сінгли теж не сперечаюся, можливо найпоширеніші й такі як Ти кажеш. але хто забороняє задавити синфазну заваду (наведення електричної складової ел.м. поля від, скажімо, силової мережі 50Гц) з обох кінців сингла диференціальним підсилювачем? ачх буде та сама, а завадостійкість - кращою. видно в силу інших технічних чинників так робити не вигідно..

"Знімач вілєкс кардинально відрізняється від звичайного пасивного знімача. По ходу… от прилаштуй до звичайного знімача отой LC-контур, про який ти говорив вище і зроби "іквалайзер". - в звичайному знімачі - "мішшн імпосібл". ніякий там провал чи підйом середніх частот в тебе не вийде зробити" - хз, хз, знову ж не сперечаюся, бо, повторюю, "вскритія" віллєксам не проводив, тому не знає шо там в середині насправді. але так категорично я би не заявляв ;)

Lubko | 04.09.09 02:09:59 | #

сорі, відразу недодивився, шо Ти вже описав конструкцію активних давачів
але фразу "АЧХ в діапазоні бас-гітари виходить близька до лінійної" мушу трішки уточнити, в тому сенсі що басовий діапазон є дещо навіть ширший ніж гітарний, і особливо при слепуванні є дуже важливою форма ачх в області кількох кГц. а може навіть і до 10.. тобто, наскільки я собі уявляю, власний резонанс активного малоіндуктивного давача має бути набагааато вищим (по частоті) ніж в звичайного пасивного (зрештою, ємність також пропорційно до індуктивності набагааато менша, як і добротність, от і неважко добитися необхідної широкосмуговості)

щодо сінглів і завадостійкості: є така штука як лінійний хамбакер. тобто є дві котушки, поляризовані як в хамбакера, але розміщені вздовж звукознімача, кожна з них знімає дві струни (в чотириструнному інструменті), на вигляд нічим не відрізняється від сінгла, саме такі в мене віллєкси (V2JLH).

ага, і ще стосовно віллєксівських бустерів: так само нічого надприродного, просто маленький автотрансформатор з хорошою індуктивністю, який вдвічі підсилює (навіть трошки більше, там шось 7 з копійками децибел) сигнал в області низьких частот, але знову ж таки за рахунок індуктивності розсіяння завалює частину середини і верх, а за рахунок паразитної міжвиткової ємності має характерний резонанс на краю смуги пропускання.. от.. а перемикачем просто перемикаються відводи обмотки, відповідно змінюється та сама ємність, от і резонанс їздить вліво-вправо.
але є один важливий (на мою думку) мінус - він додатково збільшує вих. імпеданс інструмента, тобто втикнув нехай і непоганий шнур, але семиметровий - і прощавай, звук.. от тому то я і бавлюся з кастомними активками. нелюблю коли щось виходить з-під контролю. нехай я краще зайві високі в преампі завалю, зато буду спокійний за то шо шнур не хаває потрібні обертони..

R-Type | 04.09.09 09:43:22 | #

так АЧХ у вілєкса і має резонанс зміщений догори. від резонансного горба нікуди не дітися, якщо є електромагнітна котушка. далі лише питання де буде її резонанс, яка буде добротність. Дві котушки - можеш зробити різні частоти резонансу, добитися цікавішого звучання. Спліт-хамбакери - звичайно ж давно відомі і описувати їх не бачу особливого змісту. Просто повір, що твій хамбакер v2jlh має принципову різницю відносно інших P-давачів, які також включаються по принципу хамбакера для завадостійкості.

бустер вілєксовський в руках не тримав. Прекрасно розумію, що то є трансоформатор - іншого варіанту підсилити сигнал в пасивному варіанті не існує. От тільки, думаю я, що опір вихідний того трансформатора мусить бути значно меншим, ніж опір пасивного давача (не вілєксовського), тому він мусить допомагати в узгодженні знімача з наступним трактом, а не заважати, як от ти описав… От фрази "він додатково збільшує вих. імпеданс інструмента" - я не розумію аж ніяк. як це додатково? там же гальванічна розв'язка! якщо в тебе стоїть така штука - опір знімача вже не має значення, питання лише у вихідному опорі самого бустера (опір вих.котушки трансформатора). Також, думаю, корисність цієї штуки можна розглядати лише для пасивних звукознімачів зі слабким виходом.

Lubko | 04.09.09 20:33:16 | #

"так АЧХ у вілєкса і має резонанс зміщений догори" - згідний, в тому числі й за рахунок провалу середини "еквалайзером" ;)

"Дві котушки - можеш зробити різні частоти резонансу, добитися цікавішого звучання" - в мене так і є - паралельно до кожного давача батарея малих кондюків і галетник :)

"Просто повір, що твій хамбакер v2jlh має принципову різницю відносно інших P-давачів, які також включаються по принципу хамбакера для завадостійкості" - отут будь-ласка докладніше розкажи, бо я не вкурсі всіх нюансів ;)

"От тільки, думаю я, що опір вихідний того трансформатора мусить бути значно меншим, ніж опір пасивного давача (не вілєксовського), тому він мусить допомагати в узгодженні знімача з наступним трактом, а не заважати, як от ти описав… От фрази "він додатково збільшує вих. імпеданс інструмента" - я не розумію аж ніяк. як це додатково?"
пояснюю: під вих. імпедансом інструмента я маю на увазі не омічний опір вих. обмотки трансформатора (який, згідний, мусить бути малим), а приведений імпеданс давачів - тобто опір давачів, помножений на квадрат коефіцієнта трансформації, а оскільки коефіцієнт трансформації десь біля 2 (а не 0,5, бо він таки підсилює сигнал, тобто бустер - підвищуючий трансформатор), то приведений імпеданс інструмента буде <опір давачів>*(2^2), тобто в чотири рази більше від імпедансу давачів. саме тому я вжив слово "додатково", бо в пасивних давачів опір і так великий (в смислі бажано би менший), а трансформатор його ще (додатково) збільшує.

"там же гальванічна розв'язка!" - в силу вищесказаного гальванічна розв'язка тут ні до чого, а по-друге, я сумніваюся що там є гальванічна розв'язка, я ж написав відразу - автотрансформатор (типу маленький латр ))), тобто первинна обмотка є частиною вторинної - це тільки моє припущення, бо так набагато вигідніше зробити з огляду на економію об'єму обмоток, той бустер всеж невеличкий і неважкий (я монтував його в інструменти), ага, і він ще й до того не має суттєвого обмеження смуги пропускання знизу (принаймні від 10Гц) - ще один аргумент на користь автотрансформатора ;)

"якщо в тебе стоїть така штука - опір знімача вже не має значення, питання лише у вихідному опорі самого бустера (опір вих.котушки трансформатора). Також, думаю, корисність цієї штуки можна розглядати лише для пасивних звукознімачів зі слабким виходом." - от з оцим я категорично не згідний (сказав би "абсурд" чи ще якось, але боюсь образити). в силу всього вищесказаного про приведення опорів і коефіцієнти трансформації. не вірю, що Ти ніколи не рахував трансформаторів для лампових підсилювачів чи мікрофонних преампів, пасивних діректбоксів і т.п. %(

а загалом, про що ми тут сперечаємся? і навіщо? ніби вже й не маленькі, а як пацани, їй-богу ))) - то я щоб повернути розмову в більш приязне русло ;)

Romario | 04.09.09 09:56:29 | #

Панове тєоретікі, вибачте мене якщо що, але ійдіть в дупу!

Лінійна чи нелінійна АЧХ - питання суто індивідуальне, комусь одне подобається, комусь інше. Особисто мені той "іквалайзер" подобається значно більше, аніж все, що зістрічав на активах. Он мацав недавно у 8-й ноті "Майонез" з бартолінями, нічого таке весло, але шукати задовільний для вуха звук тими всіма крутилками довелось понад півгодини, тому спочатку взагалі здалось, що бас порожняковий. Натомість у вілків мені сподобався абсолютно увесь діапазон зміни того "провалу/добротности" - звук прикольний все одно і вухо не дратує.
Стосовно слепу і високої резонансної частоти - ну це звісно не "тумба", тут звучання класичніше, але яке було моє здивування, коли криво записаний кусок кривими руками зазвучав на диво подібно до звуку Маркуса Міллера!
Так само поки що не помітив суттєву втрату гармонік зі збільшенням довжини шнура (спеціально досліджував), хоча бустерів не мав змоги попробувати, на жаль. Тобто може спектрографом то все ловиться, але вухо не помічає майже. Різницю помітив хіба на шнурах ЕФ-студіо, які можна самі по собі патентувати, як преампи (один додає компресії, другий овердрайву, третій фільтрує середину…).
А взагалі Карлос правий - треба збиратись часом на "конференції".

R-Type | 04.09.09 10:10:34 | #

:)

зроблю до свого басу датчики по технології вілєкса - запрошу послухати. Звичайно, "взути" їх мені однозначно не вдасться - то треба буде в довгі експерименти вляпатися… Але наблизитися і "повзувати" звичайний пасив - можна. при тому собівартість буде визначатися часом, в основному.

carlos | 04.09.09 11:00:29 | #

Доречi теж приколовся з "майонезу", правда не зучний як на мене, але звук добуваеться, а i цiна не цiкава.
про ЕФ-шнури поржав
на рахунок муз-симпозиума серйозно.
я наприклад три рази намагався послухати moog в Киеве не сраслось, а вiн виявляэться е в Бубенчика, а скiки всього про шо вообще не знаю.

Romario | 04.09.09 11:06:11 | #

Якщо робити лікбез з Бубенчиком, тоді треба настоювати, щоб він був за кермом

За Муг самому цікаво

R-Type | 04.09.09 11:40:14 | #

Афігєнна штука, писав вже тобі. Як на мене - більше ніц на бас і не треба! Обов'язково послухай в Дениса!

Бубенчик | 04.09.09 21:50:25 | #

2 Ромарио
Ну ты бля пиздец!!!! совсем из меня алкаша сделал ты когда меня крайний раз пьяным видел?
ладно,все это шутки…
почитал я ваши опусы,господа радиоэлектронщики,и ахуел,это же ебать-копать че у меня на гитарах твориться
а на счет встречь(даже без ликбеза только ЗА!!!!!!!!!!надо статью про сходняк замутить).встреться и поговорить,поделиться опытом,да просто увидеться(я например Карлоса года два не видел,приятно будет).и послушивание инструментов можно устроить.
кароче,как на счет воскресенья?

Romario | 04.09.09 21:59:26 | #

Ой, мені хіба лікбезу не вистачає в неділю

R-Type | 04.09.09 11:42:40 | #

звичайна шестиструнка в них кльова. Я зацінив.

Lubko | 04.09.09 21:04:11 | #

"… але йдіть в дупу!" )))

а я хіба казав шо віллєкси погані? мені також подобаються ;)

я тільки веду до того що це не є щось таке ультра-космічне, чого б товариш R-Type не зміг повторити, от і все )

R-Type | 05.09.09 00:16:49 | #

:)

воно не ультракосмічне. але там реально, новий спосіб заложений. Все просто, як от Зінгер придумав вушко в голці робити не в кінці, а на початку голки… отак і ті давачі - в них все навпаки!
а повторити - схоже щось зробити можна, а повністю повторити - на разі складно.

Lubko | 05.09.09 15:04:17 | #

ок. на тому домовились )

все ж хочу почути Твої міркування про нутрощі віллєксів, але по суті а не про "вушко голки" ))

але то вже ліпше якось наживо ;)

Romario | 04.09.09 09:58:21 | #

Чуть не забув - у мене теж лінійні хамбакери V2JLH

Lubko | 02.09.09 20:42:19 | #

ціни на віллєкси нікуди не ділися ;) http://www.villex.com/pickups.html (правда тут не всі, треба їм висилати запит)