Ірена Карпа:

Ірена Карпа:

| 3 | Розділ: Інше | 30 березня 2005 0:21

Декілька тижнів тому в "Ляльці" відбувся концерт модної групи "Фактично самі", який викликав досить різну реакцію у різних людей, що було помітно по коментам на форумі. Думаю, багатьом буде цікаво почитати післяконцертне інтерв'ю з Іреною Карпою. Дівчиною, яка того вечора багатьом зірвала дах й додала купу енергії, а занадто заздрісних заставила плюватися своє заздрістю на форумі цього сайту.
В порізаному варіанті це інтерв'ю подане в журналі "Експрес Сool". Тут можете почитати відповіді на всі питання



-- Яким бачиш свого ідеального слухача/читача?

-- Вільним. Здатним самостійно думати, гостро відчувати, відрізняти гівно від лялі. Він постійно в пошуці, не зупиняється на досягнутому, щоби не тонути у власній тупості. Підтримує у собі вогонь. Конфліктує з суспільством. Вперто йде до досягнення мрії, і в той же час розуміє всю сміховинність своїх намагань, через що не запарюється, коли щось не виходить. Будує себе, відчуваючи плин обставин, намагається ловити Божий струмінь стосовно свого життя.

-- Чи доводилось виступати перед тупою або ж невдячною публікою? Які при тому панують емоції серед вас на сцені? Хочеться зацікавити слухача чи зійти зі сцени?

-- Варто бути професіоналами в контакті з публікою. Навіть коли перед нами бидлюгани -- як то було на одному з останніх концертів у Москві, під час революції, коли ми грали, вбрані в помаранчеве, а з залу нам верещали „Януковіч, Януковіч” -- факи ми тикаємо досить професійно, а не просто втікаємо там зі сцени, як засоромлені діти. Тим людям, правда, і так уже нічого не поможе -- але ми, принаймні, спробували їх роззомбувати. Після концерту все одно підходять „палабизацца” і кивають гривами: „М-да, украінскіє групи всьо-такі на трі галави више наших…” А то, бляха. Там таке убожество в клубах -- я про апаратуру -- що будь-яка занюхана київська лабушня здасться Карнегі-холом…

-- Ти частіше буваєш за кордоном ніж в Україні. Яким чином тоді створюєте музику в "ФС"? Хлопці пишуть оранджменти, а ти як приїжджаєш пробуєш щось наспівати чи якось інакше?

-- Останнім часом я, здебільшого, залипаю на рідній земельці, а як від’їжджаю, то не більше, ніж на місяць. Ну, як -- пісня хапається з повітря, намотується на котушку в голові, осідає там, витрушується. Якщо справжня -- запам’ятовується вся й одразу, забулася - значить, така й пісня була. Потрапляю до Києва, йду до Артура, вию-повиваю, він хапає ідею, робить музичку, Артим підключається, а далі все за інструкцією. Буває, що хлопці першими роблять музичку, тоді мені треба щось наковбасити під нею -- роблю. Але так уже трохи складніше. Типу, „заказняк” виходить, а це вже додаткові зусилля.

-- Можеш трохи розповісти про свою роботу за кордоном? Що саме в ній тебе зацікавило?

-- Можливість відкривати інакші моделі суспільства. Досвід відмінної культури. І сама робота (семінари з прав людини для секс-меншин, екс-проституток, трансвеститів, контр-культурних митців, тощо) також.

-- Твої текти несуть певний меседж до людей, чи вони є твоєю особистою лірикою?

-- Ну ясно. А чиєю ж іще? „Курва” - це моя стьобна особиста лірика, „Ло-Фай” - символічна.

-- Маючи мільйонний контракт не хочеться кинути все й зайнятися лише музикою? Знаю, що ти крім того ще дописуєш в журнали, ведеш передачу на ICTV, та є, як всім відомо, письменницею.

-- Навіщо себе в чомусь урізати? Що за гон, що людина повинна займатися лише чимось одним? Якщо Бог дає тобі різні здібності і можливості, гріх у себе їх відбирати, бо так хтось сказав. Людина Ренесансу цим зовсім не парилася. Да Вінчі ще й космічні кораблі конструював, і це нікого не дивувало. У нас Артим є стовідсотково ренесансною людиною -- музикант, звукорежисер, кліп-мейкер, психоаналітик, автор магістерської зі стилістики англійської мови для своєї гьорл-френд, помічник у моїй магістерській з аналітичної психології-мітокритики тощо. При цьому всьому він інженер якоїсь нафтовидобувної холєри.

-- Будучи на концерті, помітив, що ви виступали в сценічних костюмах (для "Ляльки" то досить незвично). Вам хтось проектує цю стилістику, чи це є ваші особисті ідеї?

-- Ну, для Львова я старалася. Хотіла зробити людям приємне. Люди вирішили (не всі, а окремі довбограї-невдахи), що я вийобувалася. Цікаво, чим? Ну, добре, не вписалася я в канони одьожки „львівшької рокерші” - розтягнутий светр, видуті на колінах джинси, старі потоптані черевики. Образила, панімаєш, „естетів”. Хай вкусять мене за хуй і йдуть помирати під сходами, бо вони непризнані богемні генії. Бляха, жалко пацанів. Однак були й просунуті люди на тому концерті -- не зашугані, не заздрісні і не затуркані. (Див. „ідеальний глядач”) От для них те все й робилося. І шкода що той бісер докотився до свиней.

А ідея була суто моя і моєї подруги Каті. Кринолін на джинси і червоні кеди - це весело. Когось ображає те, що не влізає в його вузький лобик -- це сумно.

-- На концерті помітив на тобі безрукавку (Чи що таке було :)?) від "D&G". Загалом, яким речам, фірмам, стилітиці надаєш перевагу? Що впливає на твій стиль?

-- Ця безрукавка називається „корсет”. Я ж типу принцеса була. На бренди мені плювати. Вбираю те, що личить. Мені не розходиться, чи це „Дольче і Габана”, чи секонд-хендівська шмутка, розписана чиєюсь креативною рукою. Ношу зручний одяг, спортивний здебільшого. Дурнуваті вбраннячка придумую сама, а кравчиня шиє. Остання придумка -- червоний піджак зі швами нагору, на ньому салатовий плюшевий зайчик, а на зайчику значок „Crazy Bitch”. Мені подобається вулична мода. Шизофренічні кольори. Так япохи люблять вдягатися у своєму „froots”. А на стиль впливає настрій актуального життєвого періоду.

-- (Плавний зсув теми в бік літератури.) Коли відбулася твоя перша проба пера? Як так сталося, що з часом ти стала письменницею?

-- Не з часом. Я завжди писала і завжди мріяла стати письменницею. А мріяти - це вже наполовину бути. Велетенський вплив справили на мене твори геніального Всеволода Нестайка. Хотіла дуже стати дитячою письменницею -- але то вимагає куди більшого таланту, ніж писання адекватно своєму вікові.

-- Як до тебе в дитинстві ставились шкільні вчителі з літератури? Чи могли вони передбачити, що Ірена стане популярною письменницею?

-- Дуже добре ставилися. За що я їм вдячна. Людину програмують в дитинстві або на „переможця”, або на „лузера”. Втім, у другому випадку вона може піти шляхом супротиву і вийде класична історія Попелюшки. Щоправда, я би злих сестер ліпше замотлошила, ніж поженила на баронах :). Вчителька мене хвалила і пророчила участь в олімпіаді з української мови в секції „журналістика”. Звучало тривожно і захоплююче. За компанію почала мріяти стати журналістом. І писала твори по 16 сторінок про діток свого класу. А заздрісники шипіли: „Я тоже так можу. Начиталася Нестайка!” Але чогось не могли. Дивно. В кожному віці з таким стикаєшся: людці так люблять пообсирати чуже досягнення, і так не люблять відірвати від поверхні свою дупку, аби хоч щось зробити самому. Так і сидять, поки заздрість не зжере їх заживо, як глисти.

-- Взагалі, якою ти була в дитячо-підлітковому віці? Чи на той час були в тебе якісь ідеали, до якої субкультури ти відносилась, чим думала займатись в майбутньому?

-- В дитячому віці була товстою й задумливою, в підлітковому - проблемною і борзою. Чотири роки була капітаном команди КВН. В 16 років зневірилася в попсі і поначіпала на себе фєнічок. Ходила, уродка, в джинсовій сорочці і бандані. Тоді це здавалося крутим. Слухала якийсь російський відстій типу „Чиж и Ко”. Страшно? Ну, потім прийшло ВВ і моє життя змінилося з першим попаданням на їх концерт. Коли недавно до нас на концерт прийшов Олег Скрипка, я, обіймаючись із ним, замалим не розплакалася -- такий от потужний секс- і муз-символ дитинства.

-- В своїх книжках ти проводиш часткові паралелі з своїм життям. Чи будеш надалі вкраплювати частинки свого життя в свої твори чи в наступних твоїх творіннях трохи від того відійдеш? Чи є вже ідеї, або замальовки до наступних твоїх творів?

-- Творчість повинна бути неконтрольованою. Якщо це творчість. Як тільки вимальовуєш у собі „задумку” -- гівна той твір у тебе буде вартий. Не можна зарікатися чи планувати щось у таких справах. Тут уже Богу вирішувати, що з тебе далі буде.

-- Твої антимейнстримові книги й музика стають все більш популярними. Не боїшся стати частиною того проти чого йдеш?

-- Ні. Суспільство повністю змінити неможливо, але можна звільнити хоча би якусь незашкарублу його частину. Чим більше людей усвідомлять власне себе, а не свою суспільну роль, тим краще. Мої читачі дякують за звільнення, прилив енергії і силу бути собою, яку дають мої книги. Більшого мені й не треба. А наші слухачі -- то взагалі або вибрані люди (ті, хто віддають свої вуха „Ло-Фай Травмам” та ін. нашій непростій ліриці), або стьобуни-життєлюби (ті, хто танцюють пого-денс під „Курву”). Ну чим би було зле таке суспільство?

-- Чого, на твою думку, не вистачає твоїм творам?

-- Мільйонних тиражів. Бу-га-га!!!:)

-- Чи буває таке, що через деякий час хочеться змінити написане, яке починає здаватися чимось абсолютно недоречним? Можеш розповісти приклади таких ситуацій?

-- Це нормально, коли так здається. Значить, що ти ростеш.

-- Які, на твою думку, якості має мати хороша література?

-- Література повинна давати очищення, прилив енергії, вирішувати духовну проблему. Так само і хороша музика.

-- Кого з українських письменників поважаєш/не поважаєш, читаєш/не читаєш, перечитуєш по декілька разів/закинула б далеко й надовго?

-- Дереша люблю. Бондаря. Жадана. Андруховича. Іздрика. Єшкілєва. Пиркало. Стронговського. Гапу Н. Карпу (не плутати ні зі мною, ні зі львівським антиподом Наталкою Карпою :) ), Софійку Андрухович. З Покальчуком дружу. З Курковим. Поваляєва мила.

Ну от, я вже почала плутати авторів, які мені подобаються, з людьми, котрі мені симпатичні. Гм.

Не люблю-не читаю? Хіба що Оксану Забужко за її істеричний пафос, жіночий синтаксис і „Всуп до Забужкознавства”, який вона хотіла робити в універі Шевченка. Шюточька така у неї була.

-- Для кого перш за все пишеш свої книжки? Чи розраховуєш на їх успіх?

-- Смішно на щось розраховувати. Завжди страшно - і в цьому прикол. Якщо тебе цікавить вік читача - то тут немає обмежень. Так само, як нема обмежень і за статтю. Це просто люди, в яких іще не згас вогонь.

-- Як проходить процес написання твоєї книжки? Звідки береш натхнення для цього?

-- Спокійно проходить. В обнімку зі старим-добрим лап-топом. Як писав Бондар: „Я Андрій Бондар, поет, що тримає лап-топ на яйцях”. Ну, яєць у мене нема, зато є можливість пересування. Вдома писати важко, часто приходжу в „Купідон” на Пушкінській, його власник Федір -- мій дуже кльовий друг. А тепер там іще й Інтернет бездротовий встановили. Кайфушечка. А натхнення - порівну. Як від енергетики подій і людей, так і від ізольованості. А ще від енергії, котру дають духовні вправи, аналіз снів тощо тощо.

-- Чому, на твою думку, в багатьох людей одразу з'являється упереджене ставлення до літератури з кількома, або трохи більше нецензурованими слівцями? Як можна подолати цей стереотип? Чому такі книжки є куди більш популярними ніж ті котрі написані за усталеними нормами?

-- А хто вираховував коефіцієнт популярності? Давай я не буду гнати ні на кого, а просто розповім трохи про природу „сороміцьких слів”. Потрапляючи в нумінозну ситуацію, людське его, не встані її здолати, викликає додатковий приток лібідо собі на допомогу. В дохристиянські часи схожі слова - алюзії на статеві органи - позначали не більше, не менше, ніж плодючість, символізували силу землі й життєву енергію. Це вже потім статеві органи почали визнавати чимось сороміцьким і недостойним. Жіночі місячні, що колись вважалися одним із найбільш священних об’єктів таїнства, різко стали приховуватися й називатися „нечистими”. Так само, як і священна проституція. Хоча навіть у християнській традиції вона зустрічається. У гностиків, наприклад. Надто вже добре обряд відповідав символічним потребам - християнство нічого не змогло запропонувати взамін.

Чого відкидають книжки, де є експліцит? Ну, залежно, хто відкидає. Якщо так звані чистоплюї, це значить, що насправді вони -- латентні „бруднулі”. І будь-що брудне зовні одразу активізує їх внутрішній бруд і послаблює еґо. Тому вони й фиркають, волаючи: „А!!! Там третє слово -- „сцяти”! Я не можу це читати!” А потім дивуються, чого не можуть ніяк знайти собі чоловіка (жінку). Шкода людей, котрі вперто не хочуть усвідомлювати в собі існування плотського, темнішого, непричесаного і дикого. Бо потім воно все повстане і боляче вдарить - а людина й не була готова. Треба жити в гармонії зі своїми тілесно-духовними циклами. Ми ж, як не як, єдиний шмат. І шмат той має бути сильним.
Хочеш відповісти? Авторизуйся!

StarKa | 17.08.07 11:16:59 | #

От в останній відповіді Карпа впалила. Просто молодець. Треба дісйсно не соромитися природнього. Правда, що це попервах незвично, але на все свій час. Всі до того доходять. Хтось раніше, хтось пізніше, вона просто помагає людям. Респект!!!

Сутність | 12.09.08 22:58:25 | #

Люблю її творчість…;) Цікавенна особа!
А про лайку…гарно загнула!) На хіднику спати тим письцям,що інколи не вживають того) Аби не зайти за межу гопичної субкультури…)))

poiSSSon | 12.09.08 22:59:03 | #

лооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооол