Саунд чек і визвучка

| 80 | Розділ: Інше | 2 січня 2009 19:49

- Звук на концерті був гавно
- А оця група звучала класно, треба вміти вистроюватись на сцен
Отакі от речі часто попадаються в звітах про вечірки. Нумо ділитись досвідом і корисними порадами як краще визвучити гурт на сцені нормально, як оптимально використати саунд чеки, ну і як загалом звучати пристойно навіть на апаратурі типу "нєочєнь". Які найбільш типові помилки музикантів на виступах в контексті звучання? Цікаво що досвідчені музики напишуть
Ваш текст
Хочеш відповісти? Авторизуйся!

Nikman | 02.01.09 20:07:57 | #

1. Перед виходом на саундчек обираєте пісню, де добре прослуховуються всі інструменти і всі характерні переходи між інструмнентами вашого гурту.
2. Намалюйте собі сценічну карту з всіма моніторними лініями і розпишіть що в ці лінії вам потрібно (Наприклад: 1 лінія - вокали + хет і робочий, 2 лінія - гітара + клава + бас + хет і робочий і тд 3 лінія - барабани + гітара + вокал). Потім цю карту даєте звукорежисеру і він швиденько все вилаштовує так як треба.
3. Граєте 1 пісню під час якої звукорєж вилаштовує все по вашій сценічні карті.
4.Чим швидше група розрулює ситуацію з моніторами тим більше часу залишається на вилаштовування звуку у порталах. Після чеку звукорежисер має сфотографувати всі налаштування і виставити все ідентично під час виступу.

Найбільш розповсюджена помилка - музиканти хочуть добре чути всіх і пихають в одну моніторну лінію: вокали, гітари, бас, усі барабани, клавіші, бек вокали і тд… За таких розкладів не буде чути нічого. Музикантам не потрібно чути усіх барабанів. Максимум - хет і дробнік. На концертах у закритих приміщеннях залізо взагалі можна не давати у монітори. Вокалістам не варто забивати свою лінію інструментами - їх й так добре буде чути з прострілів, або з комбіків і тд. Потрібно просто знати міру.

STRANGER | 02.01.09 20:10:29 | #

+100000000!!!!!!!!!!!!!!!

Graves | 02.01.09 20:30:05 | #

добре коли на концерті хоч дві лінії є)

punker | 02.01.09 20:31:06 | #

+500
шариш

mezkerei | 02.01.09 20:31:24 | #

якраз сама запара з сфотографуванням)))

Nikman | 02.01.09 20:42:15 | #

Ну то беріть ручку і папірчик в руки та переписуйте вручну :))) Я не можу пригадати концерту де б звукорежисер на запам"ятовував налаштування для того чи іншого гурту :)

mezkerei | 02.01.09 20:43:44 | #

власне перемальовуєм) і спс за пост, чьотко

Nikman | 02.01.09 20:51:15 | #

я тоже перемальовую )) в мене цифера нема :)

R-Type | 02.01.09 21:28:53 | #

гарно написав, спасибі.

Власне, на останньому (реально для гурту - третьому, а в повному існуючому складі - другому) концерті задумався над привильністю нашої визвучки, але ще до чіткої схеми не прийшов… :( Проблема - забагато інструментів… Два вокали, дві гітари, клава, бас, ударка… Ще одна проблема - локальність підключки на сцені, чи як то назвати… Маю на увазі наступне - що і де стоїть на сцені, як можна розміститися музикантам, які вони будуть чути монітори… На останньому концерті (Хеві Холідейс в к/т Київ) зробили помилку - поставили клавішу там же, де й усі (як то було передбачено), хоча той участок сцени перевантажувався + остаточно "засирався" єдиний для клавіші, баса, двох вокалів і гітари монітор… потрібно було клавішу переставити в інше місце, загрузити іншу моніторну лінію і розвантажити перевантажений участок сцени… але то вже зрозуміли трохи пізніше + сцена місцями виглядала настільки невпевнено, що про "перетасовки" навіть і не думалося… реально… поки що думаю, що на подальші концерти нам прийдеться возити з собою якийсь комбік, щоби клавішу хоч якось окремо визвучити і не загружати нею занадто монітор - тоді більш-менш схема на три лінії вимальовується… інакше - поки що не уявляю, як нам якісно визвучитися без "каші"… якщо є толкові поради - буду вдячний.

ALEXandrus | 02.01.09 21:46:19 | #

Угу, в нас деколи на репах непросто буває відстроїти гарно жіночий вокал і скрипку в лінію, на концертах правда ще не пробували, ібо такових не було)
Якщо чесно то трохи розгубився в цих концепціях про 2-у, 3у лінію і т.д., не підкажеш де можна було б детальніше почитати про, так скать, основи визвучування концерту середньостатистичного? Був би вдячним)

R-Type | 02.01.09 22:21:46 | #

на концерті буде ще важче… :)
основна проблема - вокал і скрипка в одному частотному діапазоні, тому заважають одне одному… далі з'являється питання правильності заповнення композиції і можливості визвучки того всього…
відносно концепцій… та які тут концепції, блін? можна багато злої теорії читати… і про простріли і про монітори і т.д… реалії - завше жорсткіші… мусите подумати, що ви будете "пхати" в монітори у випадку, коли крім барабанних моніторів на сцені є лише одна лінія моніторів, дві…, три… мусите самі знати, хто на що орієнтується… Для мене, наприклад, ідеальний варіант, коли я чую свою гітару з комбіка (на двох останніх концертах з комбіка не чув, через те, що комбік стояв далеко від мене - я троха привязаний до мікрофону + по сцені не завжди можна вільно пересуватися), а другу гітару - з монітора; ударних - стає хета і робочого + як правило саму ударку чую достатньо, бас - нафік (як правило, не вдається, його завжди забагато ) вокал - свій хочу чути добре в моніторі, вокалістки нашої - менше, клавішу можна було би мені в монітор і не давати, але - буває, вона веде одна без ударки (а значить - треба її чути, щоби вступити далі) та інших інструментів + вона може слухати мій же монітор, через відсутність інших … Словом… складаєш список інструментів, хто на кого орієнтується (хто що хоче чути) хто кому заважає у випадку мікса (хто кого не хоче чути)… тоді визначаєш, що вам, для якісної визвучки потрібно, наприклад, 6 моніторних ліній Вітаю! на тому виступи вашого колективу у Львові закінчилися жартую, звичайно… але десь так воно виходить, як правило… тоді - розумієш, що просто треба пробуватися на сцені і з досвідом навчитеся "боротися" з нестачею моніторів, великими сценами, нестачею волюма у комбіків і т.д…

ALEXandrus | 02.01.09 23:51:46 | #

Мда, є чим обрадувати своїх співпрогравачів А бувають ще ж виступи коли взагалі народ мусить збігатись до ударки на сцені даби триматись ритму, так як з єдиного монітора на сцені майже ніфіга розібрати не можна (це не про львівські концерти, на щастя). Саме час для ударника злетіти десь)))
P.S. Дякую за поради

R-Type | 03.01.09 00:09:03 | #

та нема за що мені дякувати - ніц я не порадив, реально…

…а був виступ… коли такий собі Олег "Блекмор" (гітарис "Headless", "Авогадро) після того, як зліз зі сцени Весни Політехніка сказав:"Я тримав ритм по тому, як вокалістка вертіла задом"

толі єщьо будєт (с)

а починати виступати раджу із Старушки - не через те, що хочу пропіарити ту сцену, а через те, що відстроїтися там вам буде найлегше!

Matvik | 03.01.09 01:38:10 | #

Починати треба з Ляльки - після того мені вже ніц не страшно)))) Жаль, що нема вже такого класного плацдарму для навчання молодих музикантів)

R-Type | 03.01.09 10:08:01 | #

ІМХО - Старушка - саме те, що треба для старту. маленьке приміщення, маленька сцена, запас по звуку як на сцені, так і в залі + можливість нормально чеканутися, грамотний звукач, грамотні орги… Всякі жорстякові варіанти для початку - зовсім небажані, ІМХО, навіть в жартах…

ALEXandrus | 03.01.09 13:24:55 | #

Поголянко, після того точно вже нічого не страшно))

Matvik | 03.01.09 15:40:37 | #

Нєа, в порівнянні з Лялькою там просто адські мегакруто)

Albert | 05.01.09 21:39:49 | #

Воістину правда!!! На сцені - каша, в залі - теж саме. Але якось лабали, і умудрялися не збиватись.

Albert | 05.01.09 21:43:00 | #

Це - я про "Ляльку".

R-Type | 02.01.09 22:27:09 | #

а почитати - та спробуй погугли… і думаю, краще читати схожі статті з форумів, ніж поради мега звукорежисерів про відстройку звуку в набагато кращих умовах, ніж можливі у Львові…

ALEXandrus | 02.01.09 21:39:12 | #

Відверто дякую, Нікман! Є над чим подумати)

hendr1x | 02.01.09 23:05:21 | #

Добре, чітко написав +1

Matvik | 03.01.09 01:39:15 | #

Добре написав

nevidomuj | 02.01.09 21:11:45 | #

До вищенаписаного поста Нікманом ще наважусь додати звернення до гітаристів: потрібно звук настроювати таким чином щоб перегруз(або інші ефекти) по рвню звучали так само як читий звук гітари)
якщо щось ше згадаю - допишу)

Matvik | 03.01.09 01:36:55 | #

Потрібно настроювати так, як тобі здається потрібним, в когось може бути потреба в голоснішому перегруженому звуці, наприклад. В загальному випадку ж став чистий звук трохи тихіше, ніж на твою думку є рівень перегруженого, оскільки чистий майже не компресований, і буде в пікових моментах завалювати все решта, відповідно звукач зробить тебе тихіше, а тоді не буде чути перегружений, бо в нього сильна компресія. Але тут також залежить ще від пісні, якщо в тебе суцільні перебори на чистому звуці, то логічно його трохи підняти, а, якщо активна гра боєм - то опустити.

nevidomuj | 03.01.09 09:58:07 | #

але якшо в тебе на читосму каналі звук припусти -20дБ а на перегрузі 0дБ то що тоді?)

R-Type | 03.01.09 10:08:53 | #

тоді - балалайка.

Matvik | 03.01.09 15:41:02 | #

Ну, так в міру все має бути

Deadnight Warrior | 05.01.09 14:19:12 | #

Як на мене, то чистий звук гітари має бути навіть трохи голосніше, ніж дісторшин.Принаймі я так ставлю…

Land | 05.01.09 14:33:26 | #

а мне уже 2 раза звукач говорил увеличить громкость дисторшна по сравнению с чистым звуком

nevidomuj | 05.01.09 22:53:10 | #

а я сам не раз просив гітаристів зменшити рівень перегрузу в порівнянні з чистим!)
в кого як)

Matvik | 05.01.09 15:19:09 | #

Залежить від пісні. Якшо граєш боєм, а потім починається "качова" частина, то не думаю, шо воно добре зазвучить

RIFFMASTER | 02.01.09 23:52:16 | #

Дуже корисна iнфа) но менi ще не скоро доведеться нею скористатися

Matvik | 03.01.09 01:49:46 | #

Ти примочку купив? То головне

Matvik | 03.01.09 01:49:16 | #

Дуже гарна стоття, я думаю, багато кому пригодиться. Від себе скажу, що простота визвучки не тільки на сцені, але і в залі, прямопропорційна до стажу музикантів, і оберненопропорційна до їх кількості) От, наприклад, на недавньому концерті в Старушці (забув, як називається, там ше афішки рожеві були) найкраще звучали Ріфи, бо їх було небагато, але вже з досвідом. Відповідно, для досягнення нормального звуку практично нічого не треба було відстроювати на пульті. Червоне ж, при всій повазі, звучало не дуже добре при всіх стараннях покращити звук. Причина тут криється знову ж таки у великій кількості і не дуже великому досвіді музикантів.

Стосовно ж власного досвіду, то бажаним є виставлення мінімального рівня звуку на сцені (тобто в комбіках). Після того, на відповідний рівень потрібно вистроїти монітори. Граючи раніше з Марком виникали певні незручності, оскільки барабанщик він голосний, і тому треба булоставити високий рівень волюму на комбіках, щоб себе нормально чути. В результаті, звукачі матюкались, монітори заводились, а на сцені була повна каша))) Але, з іншого боку, це навчило грати принаймні ритм-партії практично "вглуху". Так що, в будь-якому випадку, старайтесь зменшити рівень звуку до мінімального. Також, доброю є наявність якщо не власного звукооператора, то, хоча б, людини, котра стоїть біля штатного і запам"ятовує (чи записує) настройки, які біли проведені під час саундчеку. Звукооператору практично неможливо запам"ятати настройки моніторів для всіх команд.

Graves | 03.01.09 10:32:01 | #

менше народу-менше мозго..бу

Matvik | 03.01.09 15:41:09 | #

ThRAsH | 26.01.09 12:21:44 | #

Марко голосний?))) нєєєє то ти тихший за нього) ну мені часом його слабо чути))))) і себе я виставляю досить мало)… це все відносно…

Matvik | 03.01.09 01:52:11 | #

Ну і в доповнення до вищесказаного: позитивним моментом є вже наявність самого саундчеку) Також, багато груп проводять на ньому занадто велику к-сть часу, що, в свою чергу, не дає іншим провести навіть мінімальну настройку. Я все розумію, але був випадок, коли група строїлась півтори години… Не шарю, навіщо так затягувати

Felix | 05.01.09 09:45:15 | #

А ще є варіант - коли замість чеку група ропочинає репетицію (ну ніби останню…от зараз…бо тут є одне місце…зараз прогонимо…і ще дві пісеньки…і ще трошки…) і в результаті весь сет проходить на чеку, а потім - (з велиииииикими лажами) під час виступу.

Matvik | 05.01.09 15:18:28 | #

Гг))) В мене раз так було, шо грали пісню, яку до того ні разу нормально на рєпі не зіграли)) Але пронесло)

Matvik | 03.01.09 01:55:35 | #

А, ну і до тих, в кого ще виступів не було - будьте готові до того, що чути не будете взагалі нічого. Особисто для мене це був шок, якось не міг уявити, що музиканти грають в таких умовах після теплої репетиційки, на якій, хоч і лажово, але все ж, більш-менш, все чути. Але нічого, потім звикається)

1234ee | 03.01.09 01:57:50 | #

ааааааааааахахахах, матвік, не в ту статтю постиш.ааааааааааа, тобі сюди :
http://rock.lviv.ua/?category=7&article=13749

Matvik | 03.01.09 02:06:03 | #

Ти це на шо тут намекуєш?

Felix | 05.01.09 09:54:12 | #

Ага, тиша на сцені - це мегошок

Matvik | 05.01.09 15:17:46 | #

punker | 03.01.09 04:40:50 | #

нікману внатурі ріспект.
прочитавши його пост нічого додати!
всіх музикантів - з новим роком!

Керосин | 03.01.09 14:10:34 | #

Некоторые детали,на которые стоит обратить внимание перед началом выступления:
- 100% получить информацию у оргов об аппарате,присутствии техников(или заявить свой райдер) и быть к этому готовым
-100% получить информацию у оргов об
времени начала и окончания чека(выступления)
-настроить инструменты до выхода на сцену на чек (потешно наблюдать за музыкантами,которые начинают настраиваться,выйдя на сцену-ведь покупка 1 тюнера не такой удар по карману группы)
-проверить наличие и работоспособность оборудования (шнуров,примочек,батареек…) небходимых для выступления
-засеч время,необходимое для выхода на сцену до полной готовности(для правильного рассчета программы выступления)
-после начала чека настраивать каждый инструмент по-очереди и, после его настройки,не мешать другому
-не делать громкость комбиков сильно громкой :) (советуйтесь со звукачем)
-проверте правильность расстановки микрофонов после установки своего сета(советуйтесь с техником)
-после настройки каждого инструмента прогоните пару тактов вместе,но без вокала
-попросите звукача подстроить мониторы
-после просьбы добавить/прибрать из мониторной линии какой-то инструмент,начинайте играть на нем в составе группы и сообщайте в микрофон о количестве звука -звукач не догадается насколько на сцене его нужно
-пригласите вокал и повторите настройку мониторов еще раз
-если барабанов на сцене мало, не обязательно поднимать их в мониторы-попробуйте снизить волюм на сцене
-старайтесь не перегружать каждую мониторную линию(монитор) сверхизобилием всех инструментов,а разумно распределите,что кому нужно
-не репетируйте на сцене,а прогоните несколько тактов одной из удачных песен
-не задерживайтесь на чеке-помните ,вы не одни
-не издавайте лишнего шума на чеке,не солируйте,пожалейте свои уши и головы,оргов и других
-выключайте Мастеры на комбиках перед выдергиванием шнуров
- при наявности своего звукача отфотографируйте или зарисуйте основные установки пульта(уровни фейдеров,мониторов,темброблок)
-при отсутствии своего звукача попросите основного проделать то же и проконтролируйте или сделайте это сами после окончания чека и перед началом выступления(если это ваш фотоаппарат,то передайте его звукачу перед началом выступления,если один из листков с зарисовками пульта-напишите на нем название группы,время начала и окончания выступления)
-если вы игнорируете фиксирование настроек после чека и обновления их перед выступлением,задумайтесь о необходимости проведения саундчека
P.S. Заведомо упускаю детали про настройки тембров,компрессоров,лимитеров и т.д. Это индивидуально.
Приятных вам бластбитов :)

Керосин | 03.01.09 14:14:06 | #

Что упустил-допишу :-)

SAT | 04.01.09 05:57:47 | #

Ех, як все чудово написано і пояснено… Але цього всього нема… Зі 100 % написаного максимум можна добитись 60 % це зі своїм режисером…
Одна фіча яку лічно я змітив… на саунд-чеку завжди кращий звук ніж на виступі (чому спитаєте ви ?… А тому що є хед лайнери, під яких "стандатний звуко-рєж" (тобто їх власний) висроїть всьо під них (при чому вони не строяться так як ви 5 хв. , а строяться 30-60 хв.) і не дай Бог ви, або стандарт фюрер… ги ги соррі стандартний звукорєж (який доречі знає свій апарат на всі 250 % ) вчіпить настройки, його хеди хеда позбавлять :) Ну тобто "В ЖОПІ ШОУ-БІЗНЕСА, ВОТ ДЕ ВИ (тобто МИ) Є"… Власний досвід і моє ІМХО

З.І. Всіх коментів не читав, просто надав власну думку

Matvik | 04.01.09 19:31:47 | #

Нууу.. Мені здається, що це занадто песимістично

Dude | 07.01.09 13:50:00 | #

Ну іноді так буває і насправді. Але не завжди.
Зате класно витупати хедом)

Керосин | 04.01.09 18:46:37 | #

Будь уверенней и смелее,не пасуй перед хедлайнерами-все условно.

Керосин | 05.01.09 11:49:30 | #

Интересная идея:группа или несколько групп расклеивают по городу афиши,приглашая слушателей к себе на репетицию.Типа:в субботу в 18.00 в Старушке репетирует Каркас Дез.Цена билета …грн.

real_noname | 05.01.09 13:04:10 | #

скажу так:
+ тре мати файний звук і файні перегрузи музикантам на сцені
+ старатись не бути залежним від моніторів
+ не давати багато звуку на сцені

тоді група буде звучати файно в середньостатистичному львівському концерті

R-Type | 05.01.09 13:17:58 | #

тоді запропонуй, будь-ласка, мені схему визвучки для моєї групи для середньостатистичного львівського концерту:
2 вокали (чоловічий і жіночий)
2 гітари (є проци БОСС, є педалі дістошн БОСС, є еквалайзери гітарні, якщо це щось рішає - можуть бути лампові преампи)
бас
клавіша
ударка

Буду реально радий почути гарну пораду.

real_noname | 05.01.09 13:48:11 | #

та то треба конкретно до кожної сцени дивитись, від величини сцени, кількості мон ліній, прострілів… так важко на пальцях
- барабанщику тре всіх) можливо трохи більше баса і лід гітари
- при такій кількості струментів - гітари я б лишав тільки в комбіках, з моніторів практично весь гітарний саунд забирав би
- в моніторах лишив би вокал, навпроти вокалістів, клавіші…
щоб було лекше - вокалістам тре ставати біля звуку того струмента під який вони співають і розвернути монітор з власим вокалом до себе…
ну то досить так ривково, але може якусь суть знайдеш в тому.

наприклад я рідко коли своє весло чую нормально) бо мені для вокалу треба другу гітару - я під неї співаю, свої партії практично вглуху граю)) а коли якесь маленьке соло тре зіграти - просто підбігаю вухом до свого комбіка і граю)

ну повторююсь тре якомого менше залежати від моніторів…

R-Type | 05.01.09 21:39:35 | #

1. з барабанами все і так зрозуміло - по ним питань нема.
2. гітари в комбіках лишити, без моніторів - лише на маленькій сцені, + питання розміщення тих комбіків…
3. о. в моніторах вокал, навпроти вокалістів (один з них - ще й соло-гітарист, який стоїть далеко від свого комбіка, бо біля мікрофона - реально комбіка свого не чує).. і клавіші там же… два вокали + клавіша в одну моніторну лінію? щось таке вже проходили… що робити з тою гітарою, яка відірвана від свого комбіка??? як гітаристу-вокалісту чути другого гітариста? (комбіка не вистачає!)

…може… сумбурно трохи пишу зараз… але, блін - реально на три лінії моніторів все одно каша виходить… - гітаристам треба дати гітари колег по групі + себе з комбіків, а комбіків не стає на то (або починається катастрофа зі звуком, звукач просить зробити тихше), клавішниці - дати чути себе, вокалістам - себе + те, на що вони орієнтуються… ще й бас десь там бовтається…

виходить… хіба сольник грати… понаставляти всього під себе… потрібною "архітектурою" і т.д.. на "солянках" - все одно нормально відстроїтися не реально.

real_noname | 05.01.09 21:50:41 | #

ну мікрофонну стійку можна біля власного комбіка поставити, якщо ти не фронтмен)
як чути 2 гітари на сцені: просто помилка що комби розвиртають лицем до публіки. краще їх ставити під кутом 90 % до порталів лицем один до одного на сцені)
ми на одному концерті їх так перетягнули, однак підчас виступу звукач їх розвернув знову в зал - ми навіть не помітили) нащо - хз

взагалі якщо підсумувати - робота на сцені - то досвід. з часом всьо втрісеться - не переживай

R-Type | 05.01.09 22:46:14 | #

мікрофонну стійку в кінець сцени? можна… але я не беки співаю… тоді вже краще мені, взагалі, в залі сидіти з радіо підключкою…

те, що ти сказав - ніц нового, лише повтор: На сольнику - переставляєш комбіки і т.д. ( по-суті, зменшуєш простір корисної сцени) під себе, на "солянці" - все одно маєш "балалайку" - совати комбіки і робити архітектурні зміни на концерті з десятка груп - трохи небажано + сцена не завше дозволяє… Але - в твоїй групі менше інструментів і, відповідно, проблем з визвучкою, тобто - повністю ти проблему не усвідомлюєш, не чуєш її, можеш лише спробувати її собі уявити, реально не відчуваючи на собі, відповідно - поради даєш "із общих соображєний", як казав мій тренер по шахам, а не зі знання проблеми… Словом, ніц нового і цікавого для себе не почув. Спасибі.

відносно переживань і досвіду - я й не переживаю - ми і в "глуху" достойно граємо!

Albert | 05.01.09 22:55:54 | #

Мда… грати в глуху найбільший зайоб. Я тя прекрасно розумію, так як в нас 2 гітари, бас, клавішним, драмер і я (вокальор).
Попробуйте когось іншого на вокал взяти?!

R-Type | 05.01.09 23:04:27 | #

тобто?
в нас два вокали - чоловічий і жіночий (основний)… навіщо міняти вокал, якщо він нам подобається (як сам вокал, так і людські якості музиканта) + це ніц не вирішує?

gringov | 05.01.09 23:05:40 | #

2 R-Type як ваша група називається?

R-Type | 05.01.09 23:07:41 | #

http://www.myspace.com/aprioriukraine
там же - три відео з першого виступу на сцені, та одне - з другого…

R-Type | 05.01.09 23:14:37 | #

перший виступ - без клавіш… Клавішниця приєдналася трохи пізніше…

gringov | 05.01.09 23:15:21 | #

ого дякуу

Albert | 05.01.09 23:12:09 | #

Тоді це, в корні, міняє стан речей. Бо, якщо, наприклад, головний вокаліст є паралельно гітаристом, тоді виникає пропозиція взяти на вокал когось іншого. І навпаки - нічого не тре міняти, якщо ти є бек - вокалістом (паралельно гітарист). =)
П.С.: попроав мене, якщо я помиляюсь.

R-Type | 05.01.09 23:24:54 | #

ги… те, що в мене не "лід"-вокал - це точно… але й не "бек"…

Albert | 05.01.09 23:29:13 | #

Я так розумію, у вас в групі, рівномірно розподілені "ролі" для (тобто - хто скільки співає). Тобто одинаково.

R-Type | 05.01.09 23:44:29 | #

я - все-таки, значно менше співаю… але факт - мова не йде про "беки"… в кожного - своя партія, в своєму діапазоні і в свій час…

Керосин | 05.01.09 14:01:48 | #

надо брать в группу звукача и …работать с концертным звуком.

R-Type | 05.01.09 21:24:20 | #

это давно понятно. Но пока не решаемо.

real_noname | 05.01.09 13:52:23 | #

а взагалі тре мати власного звукача, який знає як ви маєте звучати… відвідує ваші репи…
спочатку пару разів трохи налажає, але потім звук буде на порядок ліпшим)

gringov | 05.01.09 13:58:08 | #

…не факт шо його пустять за пульт..таке буває.

real_noname | 05.01.09 14:39:37 | #

це треба узгоджувати перед тим як запрошують групу

R-Type | 05.01.09 21:24:59 | #

це вирішується. було б кого…

Керосин | 07.01.09 13:40:48 | #

Может объявим конкурс на лучшее проведение чека группой и лучшая работа режа на чеке )))

Romario | 07.01.09 14:43:35 | #

Якби таке вже було пару років тому, виграв би Ю.Кіт - 30 секунд чеку Misty Gates в "Ляльці", на виступі все було чути на достойному рівні.

Керосин | 09.01.09 16:20:26 | #

Керосин | 21.01.09 14:51:29 | #

интересно,если на фесте Левел Ап оргам предложить оценивать участников еще и по категории *лучшее проведение чека(вызвучки)*,то каким критериям?
Ваши предложения: …