Поради початківцям

| 74 | Розділ: Творчість і мистецтво | 22 липня 2013 13:55

Хочу запропонувати досить корисну, на мою думку, тему для обговорення.
Я знаю, що на даному форумі є досить багато талановитих звукорежисерів, інженерів і тд. За роки роботи з укр колективами всі стикалися з повторюваними явищами, не дають ефективно працювати і досягати позитивних результатів.
Отже, хотілося би тут побачити короткі поради ( можна і розгорнуті, то не заборонено) для музикантів, які ідуть на студію, пишуть матеріал вдома і потім це надсилають на зведення.
Прошу звернути увагу, що людина яка пише пораду НЕ виставляє себе найкрутішим аудіо інженером і нікому не хоче показати свої панти. Це все тільки для того, щоб ділитись досвідом, сцена розвивалась, музиканти ставали більш організованими і знали як уникнути конфліктів, як досягти бажаного результату і просто ефективно творити.

Ну давайте почну я. Моя тематика - робота на стідії/аранжування:

- Не женіться за великою кількістю треків. Менше = краще. Виберіть декілька основних елементів в пісні і намагайтесь зробити акцент на них. Не раз стикався з випадками, коли прописано багато всього різного, і музиканти настійно хочуть шоб все було присутнім в пісні, але результат один - незрозуміла мелодика, яка потім ще й не запам'ятовується. Keep it simple ©
Хочеш відповісти? Авторизуйся!

DiSPiRiT | 22.07.13 14:06:11 | #

Про треки погоджуюся. Це оправдовуе себе у випадку, якщо той хто буде зводити приймав участь у записі безпосередньо, тоді він буде бачити ідею, хід думки.
-Багато чого можна спростити і зіграти виразніше. Під час запису це економить час і зусилля музикантів.
-Не треба розраховувати, що звукреж це чарівник який може прибрати любу лажу. На записі треба викластись максимально, і навіть більше. нехай це займе хоч сто дублів. Хендрікс писав і по 70 дублів гітари)
-Якість на вході=якість на виході. відповідно shit in=shit out.
-не зловживати компессією)

Dude | 22.07.13 14:08:54 | #

чим менше музикант знає про можливості цифрового звукозапису, тим краще він запишеться

DiSPiRiT | 22.07.13 14:11:34 | #

дехто знає про такі можливості, про які і звукреж не здогадується…

Dude | 22.07.13 14:15:02 | #

я про твій другий пункт.

V_lw | 22.07.13 14:45:54 | #

когда то на сайте бутрекордс был раздел с советами тем кто идет на студию. и были весьма толковые. только вот сайт кажись почил с миром

V_lw | 22.07.13 14:54:07 | #

если я их вдруг найду - то выложу

Jurawleg | 22.07.13 15:23:59 | #

http://archive.org/web/web.php
вот Тебе в помощь!

Matvik | 22.07.13 17:21:12 | #

Додам ше таке:
- Перш ніж писатися, треба відрепетирувати матеріал "до дірок", навіть якщо оплата на студії не погодинна, все одно результат буде кращим, коли сходу записано добре.
- Основа гарного звуку - якість гри музиканта і арандж, потім інструмент, потім вже все решта. Арандж можна придумувати частково вже в процесі запису, коли стає зрозуміло, що в якихось місцях чогось не вистачає. До речі, це до зауваження про кількість треків: іноді воно себе дуже навіть виправдовує (Вітер, як приклад), та і під час зведення ніколи не пізно зайве прибрати.
- Ніколи не грайте матеріал на грані можливого, ліпше заграти простіше, але качовіше та чіткіше, а вживу вже можна буде повийобуватись. Всі мєгакруті пєрци лабають навіть близько не на макимальних своїх оборотах, зате класно і розслаблено. Не бійтесь спрощувати партії під час запису!
- Про компресію теж було вже вище згадано, скажу так: вона має бути природня, тобто виконання якомога рівніше по динаміці. Один раз писав вокалістку, то в результаті на зведенні ніяких ефектів, крім фільтра високих частот на 100 гЦ не прийшлось ставити, та і той втикнув вже більше по звичці.
- Фраза "Поправимо на зведенні" - зло)
- Барабанщик має грати під метроном. Аксіома. Звісно, є старші матьорі музиканти, котрі можуть писатись і без нього, але в даній статті вони не розглядаються за означенням)
- Кнопки "Сдєлать піздато" не існує)
- Головне під час запису - розслаблена і дружня атмосфера
- Кльовий трек має непогано звучати ще перед зведенням (хоча б на моніторах)
- Класна ритм-секція - основа хорошого звуку і качу

Matvik | 22.07.13 17:32:09 | #

О, забув: по можливості треба мати хоча б одного учасника групи, який би керував записом, відсіював лажові дублі, і т. д, а коли немає, то знайти відповідного знайомого. Бо звукач далеко не завжди зможе адекватно оцінити вашу музику, та і, правду кажучи, то не його робота.
По-фірмі такий чувак називається "Продюсер")

bazzaa | 22.07.13 22:48:43 | #

Дякую.

aliens | 23.07.13 10:34:23 | #

але ти багато знаєш)

Dude | 22.07.13 17:29:07 | #

Сезон постів в стилі капітана ачєвіднасть оголошую відкритим!

Matvik | 22.07.13 17:30:21 | #

То нам з тобою очевидно, а багато про то навіть не здогадуються)

Dude | 22.07.13 17:37:47 | #

Про те, що треба добре грати/співати для якісного запису?
Про перевантаженість аранжувань теж всі знають- а толку? Це ж блять обов*язково треба запхати в 3-хвилинну пісню стопіцот вокалів та гітар.

Matvik | 22.07.13 17:39:09 | #

Ти неуважно читав, я написав якраз, шо деколи можна навалити більше, тобто це не є аксіома.
І чого ж приходять непідготовлені, якшо всі знають?)

Dude | 22.07.13 17:40:52 | #

Ну це до тебе приходять Я таких одразу посилаю))

Matvik | 22.07.13 17:42:53 | #

Я стараюсь на рєпу просто прийти перед тим і послухати. Хоча. буває так. шо вживу вроді круто, а як починають писатись, то починаються мучєнія)
Взагалі, я розумію, шо для прошарених пєрців воно звучить дуже загально і банально, проте, зайвий раз вбити в голову не завадить, а то є у нас вже досить досвідчені музиканти котрі вважають, шо нєфіг грати з метрономом

Dude | 22.07.13 17:47:27 | #

ну як тобі сказати, я останнім часом схиляюсь до думки, що не всюди він потрібен.
але все впирається в досвід та звуковидобуття ударника.

Matvik | 22.07.13 17:50:15 | #

Не всюди, але, як я казав вище, початківців це не стосується.

Dude | 22.07.13 17:50:49 | #

ну та, тут драм-ріплейсмент- наше все))

Scorn | 22.07.13 18:23:04 | #

а я таке люблю коли є якіто партії що зразу не чути. так набагато цікавіше, та "хітовість", прямота, повтори 100500 разів приспіву і 3 хвилинний формат вже надоїли, використовують всюди де не лєнь.
а ще соляки для галочки, що не підходять в результаті

Graves | 22.07.13 17:33:43 | #

ну комусь порада може бути очевидною, а комусь неочевидною) Але все ж ти правий, треба старатись давати максимально практичні і цікаві поради.
Наприклад те шо написав матвік - все так, але то більше дууже загальні речі. Ну от наприклад пункт про репетиції.
Перевірив на собі - перед студією краще записати демо. Не знаю, зайти до друга в якого є звікова карта, барабанщик хай наб'є ударку. Багато речей стане очевидними. Зробіть так шоб демо зазвучало (навіть без прописування даблтреків і тд). І принесіть це демо на студію. Звукорежисер відразу буде мати чітке уявлення як звучить пісня і це йому точно допоможе краще зрозуміти як треба записати ті чи інші елементи.

Matvik | 22.07.13 17:35:57 | #

Згідний, шо загальні, але ж часто цього люди не знають, або плюють на то.
Про демку забув, однозначно варто

V_lw | 22.07.13 18:04:19 | #

по моему лучший совет это ВЫБРОСЬ ГИТАРУ

DeFasko | 22.07.13 19:48:44 | #

Щодо барабанщика, то крім метроному він повинен ще старатись щоб кожен удар по дробніку, бас-бочці протягом всієї пісні по гучності був однаковим.
Басисту для чіткості записуватись тільки мідіатором.
Гітаристу поменше vst ефектів накладувати на дж-дж-дж).
Вокалу на приспівах має бути записано дохуя, і беків, і ефектів на беках, але поменше на куплетах. Хто б шо не говорив, але вокал завжди в пісні на першому місці, нехай вокаліст порадується і робробить себе голосніше)
При використанні семплів, кожен кубік в cubase, fl чи де, дьоргати вліво-вправо, міняти гучність, для більш натуральнішого звучання.

Matvik | 22.07.13 19:50:01 | #

Басисту для чіткості записуватись тільки мідіатором. - ти накликав на себе гнів більшості басістів)) Звідки таке спірне твердження?

Dude | 22.07.13 19:58:02 | #

дьоргай кубіки!

Корбел | 22.07.13 21:06:19 | #

Dude | 22.07.13 21:15:37 | #

для тих. хто вставляє на форумі такі великі зображення. в пеклі є окреме місце

Корбел | 22.07.13 21:20:23 | #

Знаю, тому нижче запостив маленьку.

V_lw | 22.07.13 22:29:43 | #

лучше и не скажешь

Корбел | 22.07.13 21:14:24 | #

bazzaa | 22.07.13 21:20:19 | #

take 5! :)

Scorn | 22.07.13 22:03:42 | #

V_lw | 22.07.13 23:09:20 | #

теперь можно фотосет не заказівать))))

Greys | 22.07.13 23:05:16 | #

ржу вголос

Matvik | 23.07.13 10:04:08 | #

Зачот!)

DiSPiRiT | 22.07.13 23:14:10 | #

це пять!

aliens | 25.07.13 17:46:36 | #

коли дьоргати кубіки вліво вправо наугад то вийде повна херня. шось ти не то понаписував

DeFasko | 22.07.13 19:56:04 | #

То на мою думку звісно, і в якумо стилі грається) Граючи мідіатором звук більш жоскій, більше мєталу!)

Scorn | 22.07.13 20:04:24 | #

Ну бо чим більше в деталі вдаватись тим більше воно не всім підходить, і виходить що одному добре то іншому погано.
Так що краще пишіть ще й стилі до яких то відноситься більше якщо щось специфічне.

John Silver | 22.07.13 20:38:53 | #

приходить на студію чувак з контрабасом, а йому на порозі: - де медіатор, блєать! ))) Соррі, не втримався)

Scorn | 22.07.13 20:43:53 | #

а на стіні висить папірець:
Басистів записуємо тільки з медіаторами

DeFasko | 22.07.13 19:57:30 | #

І рівніше получиться записуватись власне початківцям, для них же та стаття)

Matvik | 22.07.13 20:02:50 | #

В мітолі пальцями теж купа басистів грає. То просто різні техніки, тому не можа засавляти чувака грати медіатором, яшко він ним не грає майже ніколи

bazzaa | 22.07.13 22:42:40 | #

"музиканти настійно хочуть шоб все було присутнім в пісні, але результат один - незрозуміла мелодика […]" Тобто ти так просто можеш сказати: "Музиканти, KISS!"? Я про "незрозумілу мелодику". Ну, тобто як: от ми приходимо з матеріалом до Вас особисто, і Ви слухаєте, а потім кажете, що оті от ваші напрацювання - то хуйня, там нема "мелодики". Чи як?

Graves | 22.07.13 23:09:05 | #

Грамотно аранжувати далеко не всім дано від природи. Над цим треба багато працювати. Нагадую, стаття для початківців, які власне не вміють цього робити, а ще частіше не знають взагалі про що йде мова.
Я особисто стикався з накопиченнями, де було прописано 4 доріжки "джі джі джі " гітар, всі грали інший риф одночасно. В 20 % вони попадали гарно з натяком на цікаву ідею - все решта просто заважали одна одній. Тому в результаті 2 з них порізалось і в по максимуму повикидалось з пісні. Добре, що хлопці самі послухали і погодились, що так краще. А є ж вперті.
Так от, ще одна порада для студії - не будьте впертими. Так - робота звукорежисера забезпечити комфорт для творчого польоту музиканта, але для польоту треба спочатку вміти літати. А поміняти в процесі запису декілька партії заради порятунку загального звучання - зовсім не гріх

bazzaa | 22.07.13 23:14:37 | #

Зрозуміло, дякую. Може зробимо окремий сайт для таких штук - там можна буде даже грабить каравани і викладати етюди для публічної критики. Буде чат.

Graves | 22.07.13 23:16:33 | #

я щось не доганяю до чого цей весь сарказм)
ну я перепрошую, якшо якось зачепив за живе.

bazzaa | 23.07.13 00:05:21 | #

Який сарказм?!! Ти дуже класно і толково відповів на питання і + до того підняв дуже класну тему. Я зараз маю вільний час + багато дотичних до IT людей тут тусується - от і питаю, чи не зробити нам разом сайт? Я вибачаюсь якщо ти побачив ноти сарказму, я реально не планував.

Dude | 22.07.13 23:32:24 | #

" 4 доріжки "джі джі джі " гітар"
А 8 треків не хочеш? причому в далеко не піанєрів, але сука впертих.

DiSPiRiT | 22.07.13 23:37:50 | #

больше-лучше, хуле. певно так думають)

Dude | 23.07.13 01:17:09 | #

Ага, во, заскрінив один проектик. Це все гітари))


Ну і як же в цій темі без цього мема:

John Silver | 23.07.13 02:42:53 | #

дьоргай кубіки ® - (треба ту фразу запам'ятати)))

Matvik | 23.07.13 10:06:40 | #

А чого треки в стерео, стісняюсь спрасіть?)
А взагалі, не так вже й багато, якшо нормально підібрано, то стандартна ситуація

Dude | 23.07.13 11:15:49 | #

Прислали в стерео. Мабуть, не чули про Batch Export в кубі.

Matvik | 23.07.13 11:17:47 | #

Ок, я так і подумав. ПРосто вирішив перевірити, може якась навамодна фішка)

Graves | 23.07.13 12:14:29 | #

якшо я не помиляюсь, то беч експорт власне і експортує у вигляді стерео. Я з кубом взагалі мало справи маю зараз, але останній раз як шось треба було експортнути, то власне тільки так воно і виходило

Dude | 23.07.13 12:19:18 | #

Якщо в тебе в проекті тільки стерео-треки, воно експортує в стерео. Якщо в моно- то в моно, там галки ставиш, які треки хочеш експортувати.
Взагалі ті скриптові функції в кубі- надзвичайно зручна штука, можна самому задавати певну послідовність дій, та прив*язувати до гарячих клавіш, дуже економить час.
П.С.- теж куб юзаю дуже рідко- хіба хтось проект в ньому принесе.

Matvik | 23.07.13 12:51:27 | #

В 5-му кубі так: воно експортує в залежності від шини, на яку треки виведені. Якщо шина моно. то в моно, стерео - в стерео. Так що трошки незручно, приходиться робити окрему шину, і перенаправляти на неї перед експортом. Це стосується батч експорту, в звичайному є галочка моно.
Може в 6 і 7 прибрали то, не в курсі

oletka | 23.07.13 14:42:05 | #

я так поняв, шо це
моно шина, а оце
стерео шина?)

blasphemer | 23.07.13 15:36:39 | #

Dude | 23.07.13 15:53:17 | #

Та можна і самі треки експортувати, принаймні в 5 версії. Тицяєш Batch Export (чи як воно там), і ставиш галки навпроти треків чи шин, які хочеш експортнути.

Matvik | 23.07.13 15:57:50 | #

Ну так я про той режим і говорю.

Dude | 23.07.13 20:59:07 | #

А до чого тоді це: "приходиться робити окрему шину, і перенаправляти на неї перед експортом." ?
Чи воно все-одно моно-треки буде експортувати, як стерео? бо я не пам*ятаю вже.

Graves | 24.07.13 08:54:13 | #

так, власне так, якщо моно треки ідуть в стерео шину, то всі треки стануть стерео

Dude | 24.07.13 09:04:13 | #

Зрозуміло. значить це я туплю))

Matvik | 24.07.13 09:34:54 | #

Ага. Такий тупняк

Dude | 24.07.13 09:50:14 | #

а в ПТ нема такого тупняка, там є Export Regions as Files- якраз для експорту сирого мультитреку as is

Matvik | 24.07.13 09:57:15 | #

Холівар?

Dude | 24.07.13 10:11:12 | #

DiSPiRiT | 22.07.13 23:21:31 | #

ех, шкода дядюшкі бу немає. він би зараз розказав як блять треба писатись. особливо про переваги електродрамів над живими, про те як він писав Калінов Мост, за всю хуйню короче…

bazzaa | 23.07.13 00:15:46 | #

Калінов Мост! Блін, 1000 років не слухав… "Закат солнца уснул веки сомкнув тревожно". Дякую!

Graves | 24.07.13 11:20:07 | #

Свіженький подкаст по темі
http://www.homestudiocorner.com/?powerpress_pinw=8223-hsc-podcast