Питання до гітаристів, які грають метал (і не тільки).

| 44 | Розділ: Запитання | 28 листопада 2009 19:25

Найбільше мене цікавить, чи в гітарному перегруженому сигналі ви "вирізаєте середину", якщо вирізаєте, то наскільки, як воно впливає на знук і взагалі шо воно дає?

Дякую.
Хочеш відповісти? Авторизуйся!

EmperoR | 28.11.09 19:28:58 | #

щось новеньке, а який зміст цього?

ArArAt | 28.11.09 19:32:40 | #

просто сам важких стилей не граю, а цікаво ппц просто.

Alexx | 28.11.09 19:38:43 | #

це називається "Scoop", дає більш різкий і ріжучий звук, проте така гітара легко глушиться іншими інструментами

ArArAt | 28.11.09 19:40:45 | #

е… взагаліто я знаю, як це називається. Найбільше мене цікавить ваші настройни цього параметру.
П.С. це ше називається freq

EmperoR | 28.11.09 19:43:24 | #

просто цікаво. як може вирізання основного спектру, за рахунок якого і досягається той дісторшн, чи овердрайв, до яких так звикло наше вухо, зробити звук більш рішучим та різким?
тим паче, що він легше глушиться іншими інструментами. хіба рішучість та різкість не висували б його на передній фон?

EmperoR | 28.11.09 19:43:41 | #

передній план*

Alexx | 28.11.09 19:45:42 | #

ні, не висуває… передній план - це середні частоти, а їх якраз і нема… нижні частоти глушить бас, верхні - тарілки барабана

EmperoR | 28.11.09 19:48:05 | #

ну то ти якось сам собі суперечиш. різкість повинна виокремлювати звук, та робити його більш чітким. а в тебе воно водночас і надає різкості, і ховає звук на фоні інших.

Alexx | 28.11.09 19:50:42 | #

це називається дуалізм))) на практиці все впирається в визвучку + середина буває ДУЖЕ різна (це від 200 до 2000 герц)

EmperoR | 28.11.09 19:52:32 | #

до цих діапазонів людьске вухо найбільш чутливе, тут вже не від варіативності середини залежить

Alexx | 28.11.09 19:54:15 | #

але вирізати частоти можна варіативно, шо нє?

EmperoR | 28.11.09 19:56:23 | #

ну, а що це дає? різкий і ріжучий звук? не знаю, варто спробувати )

Alexx | 28.11.09 19:59:19 | #

просто людське вухо сприймає не стільки факт наявності певних частот, скільки баланс між ними… скрути верхи - і звук буде "ватний" (правда це ше залежить від того який тональний блок)

Alexx | 28.11.09 20:02:21 | #

ну й відповідно якшо скрутити середину - то будуть домінувати "різкі" верхи (поки їх не заглушить ударка)

PacyuchinA | 28.11.09 19:44:13 | #

Наоборот якраз середина і дає читабельнісь і різкість…

Alexx | 28.11.09 19:46:10 | #

читабельність - середина, різкість - верхи

EmperoR | 28.11.09 19:46:42 | #

а до чого я веду?! alexx написав "це називається "Scoop", дає більш різкий і ріжучий звук"

PacyuchinA | 28.11.09 19:43:33 | #

Мастер о папетс металіки записаний на вирізаній середині…Але це все від смаку залежить, я люблю шоб звук мав середину і був трохи сухий…

Matvik | 29.11.09 03:16:56 | #

Це тобі хто сказав?

VictimOfFate | 28.11.09 19:46:18 | #

не зрізайте… здвома гітарами тупо кашка буде.

Alexx | 28.11.09 19:48:59 | #

канешно якшо тупо скрутити середину на 0 - то буде каша… якшо підійти до цього питання творчо, наприклад взяти по пару комбіків на 1 гітару - то каші не буде

ЗИ: особисто в мене середина зазвичай викручена до максимуму

VictimOfFate | 28.11.09 20:25:08 | #

я виставляю так щоб звук читався. але максимум то думаю занадто.

Alexx | 28.11.09 20:27:46 | #

я виставляю середину на максимум, а пом скручую до тої межі поки я не зможу контролювати то як гітара "завдиться" в зворотньому зв'язку

dens | 28.11.09 19:49:09 | #

з моїм процесором я тільки те і роблю що нарулюю середину.

Papa Het | 28.11.09 19:51:01 | #

я на мітолзоні зрізав середину, так як був просто пісок…не знаю чьо так…мож я ламер?

Alexx | 28.11.09 19:52:20 | #

міталзоном тра вміти користуватися, і на комбіку під міталзон тож тра вміти накрутити звук

EmperoR | 28.11.09 19:51:47 | #

звукорежисери завжди скручують низи, щоб зробити баси чіткішими на фоні гітар. зріжте середину — і з вашої гітари залишиться лиш шум у високих діапазонах.
різні-там перегрузи якраз і досягаються за рахунок середини, зрізувати якось не доводилось.

Alexx | 28.11.09 20:07:50 | #

ну, не завжди… на деяких записах (де басуха йде чьотко з гітарою) баси навпаки викручуються і получається мнясо

RomaRock | 28.11.09 21:22:49 | #

зніми еквалайзером низа і верхи , середину не рухай,буде читатись в міксі

Matvik | 29.11.09 15:06:25 | #

Шото такого не чув. Якшо басуха іде чітко з гітарою, то для чого баси на гітарі, якшо всю корисну інформацію в низькочастотній області несе басуха?

Ivanhoe | 28.11.09 22:05:52 | #

Почнемо по порядку.
1) Взагалі-то середина в ПЕРЕГРУЖЕНОМУ сигналі частково вирізається за рахунок резонансу кабінету (200 - 300 Гц) або при застосуванні маршалоподібних спіксимів.
2)Вирізаючи середину у більш широкому діапазоні треба бути готовим, що частина струн не буде читатись взагалі, особливо в міксі. Гітарний діапазон 80 - 3500 Гц плюс обертони -10/-20 дБ на 5000-6000 Гц.
3)Я особисто в процесі відстроювання перегруженого каналу лампового преампа нарулив найбільш прийнятний звук, коли трохи підняв середні частоти і завалив баси.
Висновок: не потрібно робити верблюдоподібну частотну характеристику, середину взагалі слід ресулювати дуже акуратно, інакше в міксі звучання не буде. Вірніше, ЗВУК буде, а музики НЕ БУДЕ.
І ще одне: для правильного звучання міксу цього недостатньо, потрібно нормально скласти інструментовку для кожного учасника групи.
Успіхів!

Matvik | 29.11.09 03:19:06 | #

Середину вирізати не можна. Крапка. Основа гітарного звуку - в середині. Якшо ти її виріжеш, то його не залишиться, це відома помилка гітаристів-початківців (сам так робив), бо тоді здається. шо звучить крутіше, але на ділі, в міксі, воно виходить отстойно, бо низ - прерогатива бочки і басу, а верх - тарілок, в першу чергу, ну і трохи гітари, але основа - це середина

Lubko | 29.11.09 13:15:37 | #

Во! це ж я з Тубоу постійно воював шоб посунувся троха в спектрі догори, бо внизу нам двом тісно було )))

а якшо серйозно то це пояснюється принципом роботи всіх хайґейнових примочок.
як правило, вони всі мають одну структуру: вхідний амп -> фільтр середніх частот (близько 1кГц) -> власне обмежуючий елемент (два діоди зустрічно-паралельно, наприклад) -> вих. темброблок (еквалайзер).
вхідний амп і фільтр можуть мінятися місцями або взагалі бути два-в-одному - це не принципово, а принципово те, що сигнал перед спотворенням фільтрується (піднімається середина) і чим більший ґейн тим безжальніше фільтрується, бо якшо так не робити - примочка "пердітиме" і "пісочитиме". розписувати тут чому і як не буду - дуже многа букаф і нема на то крайньої потреби, так що повірте вже на слово ).

отже, після спотворення звичайно спектр фільтрованого сигналу сильно видозмінюється (чим більший ґейн - тим сильніше), насичується різними гармоніками і не-гармоніками, але всеж він залишається виразно насиченим серединою, тому вона вирізається по-любому, в більшій чи меншій мірі, або фіксований режекторним фільтром, або "глибоким" еквалайзером - це вже прерогатива виробника - дозволити юзерові вмішуватися в цей процес чи ні.

словом, мораль вищенаписаного така - чисто схемотехнічно-принципово в мітоліздічєских примочках на виході середина вирізається завжди (часто навіть неоднократно), і навіть якщо зверху нема круцьки "мідл" )))

пс. ото нагадалася мені "м'ясорубка" дод дес метал - там круцьки ґейну тупо нема, там ґейн тупо завжди максимальний (пекельний регіт)

VictimOfFate | 29.11.09 13:23:22 | #

В мене кручє мнясо рубка… крутиш ручку і на самому меншому значенні, на якому чути гітару ацкій гейн. якщо покрутити ручку вище 15% то ващє не слухабельно.

Alexx | 29.11.09 13:32:52 | #

ось чому мене жосткий "транзисторний" дісторшн не так вже й пре… в мене DS-2, яка середину не убиває, а в випадку якшо тра її догрузити - це можна зробити ламповим усілком (який теж середину не відфільтровує)

VictimOfFate | 29.11.09 13:35:10 | #

в ДС2 вистачає гейну для металу. хоча так, якщо дати трохи гейну на комбіку і скрутити на педалі то звук буде кращий.

Alexx | 29.11.09 13:42:56 | #

режим - ІІ, левел на максимум, тон на максимум, гейн - менше половини і догрузка лампою)))

VictimOfFate | 29.11.09 13:50:57 | #

нєнєнє режим 2 тон на 50-60% гейн на 70% левел так щоб чистий і міксі звучав на рівні з перегруженим. і дуже легкий перегруз лампою.

Lubko | 29.11.09 15:11:48 | #

в лампових преампах частотна корекція робиться не так сокирно - там вона розподілена по всіх каскадах. в цьому також частково полягає "ламповість" звуку.
але в хайґейнових лампових теж зарізаються низи і високі перед спотворенням. потрошки в кожному каскаді - сумарно фільтрація така ж як і в напівпровідикових "м'ясорубках".

пес. є транзисторні (на польовичках) емулятори лампових преампів - багатоповерхові каскоди подібно до ламп входять в насичення і загалом преампи побудовані по тій самій топології, що й лампові. кажуть що добре звучать. мені ще руки не дійшли таке спаяти.

Matvik | 29.11.09 14:56:54 | #

Угу, середина ріжеться, а потім звукорєж на виході ріже низ, а перед тим кабінет ріже верх, і шо ми маємо?

Lubko | 29.11.09 15:01:58 | #

пррравильно! всі зарізані )))

тільки на рєпі як правило нема звукорєжа, а босізду бракує нахабності обматюкати гітараста шоб низ в сере зарізав )))

Matvik | 29.11.09 15:05:30 | #

Треба було матюкати) А як всі зарізані, то шо лишається?)

BOSSdist | 29.11.09 11:05:18 | #

як подобається,-так крути! не слухай нікого. експерементуй)))

Matvik | 29.11.09 14:55:54 | #

Слухати теж треба. Ну і експерементувати, звичайно)